י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מגמה מתחזקת

הנשיא מבהיר: לא אקבל את החיסון לקורונה; זו זכותי

נשיא ברזיל בולסונרו מצהיר כי אינו מתכוון לקבל את החיסון לנגיף הקורונה "אני לא הולך להתחסן" ואף הוסיף "זאת הזכות שלי להחליט"

הנשיא מבהיר: לא אקבל את החיסון לקורונה; זו זכותי
נשיא ברזיל בולסונרו צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

בעוד ברחבי העולם התנועות המתנגדות לחיסונים זוכות לעדנה בתקופה זו של המרוץ אחר חיסון לנגיף הקורונה, כאשר גם בישראל רבים מהציבור הצהירו כי הם לא יסכימו להתחסן. היום (שישי) התנגדות זו מקבלת חיזוק מנשיא ברזיל.

על פי ההצהרות שפורסמו בכלי התקשורת בברזיל וברשתות החברתיות אמר נשיא ברזיל ז'איר בולסונרו כי הוא אינו מתכוון לקבל את החיסון לנגיף הקורונה "אני לא הולך להתחסן" הוא צוטט, ואף הוסיף "זאת הזכות שלי להחליט". נשיא ברזיל על פי הדיווחים גם לא מאמין באקטיביות של החיסון, ועל פי ההערכות אזרחי ברזיל כלל לא יחוייבו להתחסן מפני הנגיף.

זו לא ההתבטאות היחידה של נשיא ברזיל בסגנון הזה, רק בימים האחרונים דווח כי הוא אמר בנאום שנתן אתמול בטלוויזיה כי אזרחי ברזיל צריכים להפסיק לפחד מקורונה, בולסונרו השתמש במונח פוגעני כשהוא מזלזל בקורונה, תוך שהוא מתלונן כי "רק על מגיפת הקורונה מדברים בלי הפסקה, אנחנו צריכים לעצור את זה".

"אני מצטער על המוות. אני באמת מצטער, אבל כולנו נמות מתישהו, אין תועלת לברוח מהמציאות. עלינו להפסיק להיות מדינה של פחדנים ועלינו להתמודד עם זה ולהילחם, אני שונא את הדברים האלה". 

בולסונרו הוסיף וגינה את 'ההיסטריה' סביב הקורונה, והשווה את הנגיף ל"שפעת קטנה" וטען כי מערכת החיסון של הברזילאים כל כך חזקה שהם יכולים לשחות בביוב גולמי ו'לא להידבק באף וירוס'. וכשנשאל באחת הפעמים על מספר המתים הגבוה אמר בולסונרו: "אז מה? אני מצטער לשמוע, אבל מה אתה רוצה שאעשה?".

יצוין כי בולסונרו, מזלזל שוב ושוב בנגיף למרות 5.7 מיליון נדבקים בברזיל, ו-163 אלף מקרי מוות בברזיל, והוא ממשיך עם הקו הקבוע שלו. בולסונארו, הוא תומך נלהב של דונלד טראמפ שאליו משווים אותו לעתים קרובות, הוא בין המנהיגים העולמיים הבודדים שלא הכירו בזכייה של ביידן בבחירות בארה"ב. מספר ההרוגים בברזיל הוא השני בגודלו בעולם אחרי ארצות הברית, ומספר הנדבקים בו הוא השלישי בגובהו אחרי ארה"ב והודו.

ז'איר בולסונרו נשיא ברזיל קורונה חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד