י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מבטיחים נקמה

דרמה: חוסל מנהל תוכנית הגרעין האיראנית; נורה מטווח אפס

סמוך לכניסת שבת חוסל ראש תכנית הגרעין האיראנית על ידי אלמונים שהתקרבו אליו וירו בו מטווח אפס | לפני כשנתיים, הזכיר אותו נתניהו בעת שהציג את ארכיון הגרעין האיראני שהצליח המוסד הישראלי להוציא מטהרן | "נרדוף אחר הרוצחים של השהיד ונגרום להם להתחרט"

דרמה: חוסל מנהל תוכנית הגרעין האיראנית; נורה מטווח אפס
המדען הראשי שחוסל באיראן צילום: באדיבות המצלם

מוחסן פחריזאדה, אחד היעדים הבכירים ביותר לסיכול תוכנית הגרעין של איראן, חוסל ביום שישי בסמוך לכניסת שבת. עמד בראש תכנית הגרעין האיראנית.

לפי הדיווחים בתקשורת הזרה, אלמונים התקרבו אליו בעיר אבסרד שבצפון איראן, וירו בו מטווח אפס בראשו. כוחות הצלה לקחו אותו לבית חולים, אך הרופאים נכשלו בניסיונות ההצלה והכריזו על מותו.

מדובר באחד מהיעדים הבכירים ביותר של סוכנויות ביון שונות לסיכול תוכנית הגרעין של טהרן, ונחשב לבכיר ביותר. החיסול מגיע פחות משנה לאחר חיסולו של מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה קאסם סולימאני בשדה תעופה בעיראק.

האיש היה אחד המדענים הבכירים ביותר בנושאי הגרעין במדינה, והיה בעבר ראש תוכנית הגרעין באיראן. בתקשורת העולמית דווח כי הוא היה המדען היחיד שהזכיר ראש הממשלה בנימין נתניהו, כשהציג את ארכיון הגרעין האיראני שנתפס על ידי סוכני מוסד ישראליים בשנת 2018. רה"מ אמר אז כי מוחסן "ממשיך להיות בתפקיד משמעותי בתוכנית הגרעין".

על פי הדיווח בכלי תקשורת איראניים, חומרי הנפץ הוטמנו מתחת לערימת עצים שהונחה על כלי רכב מסחרי ישן בעיירה אבסרד הקרובה לטהראן, המקום משמש אתר נופש לעשירי איראן, הפיצוץ גרם לעצירת המכונית מסוג ניסאן של פחריזאדה, ואז חמישה חמושים ריססו את פחריזאדה, ובסוכנות הידיעות "תסנים", הוא פונה לבית חולים במסוק, שם קבעו הרופאים את מותו.

שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, כינה את היורים "טרוריסטים" וכתב בטוויטר כי "הפחדנות לצד אינדיקציות רציניות למעורבות ישראלית, מעידה על נואשות, איראן קוראת לקהילה הבינלאומית ולאיחוד האירופי לשים סוף לסטנדרטים הכפולים הללו ולגנות את הפעולה הזו".

היועץ הצבאי של המנהיג העליון האייתולה חמינאי, חוסיין דהקאן, איים על ישראל ואמר: "נרדוף אחר הרוצחים של השהיד ונגרום להם להתחרט על מעשיהם", דהקאן אמור להתמודד בשנה הבאה על הנשיאות.

ארה"ב הרשמית לא הגיבה על החיסול באיראן, אך הנשיא טראמפ שיתף ציוצים בנושא, כולל של העיתונאי הישראלי, יוסי מלמן, בישראל הרשמית דממה מוחלטת.

מפקד משמרות המהפכה חוסיין סלאמי הגיב על כך ואמר כי "ההתנקשות במדעני הגרעין היא התמודדות אלימה למנוע מאיתנו גישה למדע המודרני".

איראן חיסול ממוקד מוחסן פחריזאדה הגרעין האיראני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד