י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
מסע פריצה מתמשך

האקרים ניסו לפרוץ למחשבים של יצרנית החיסונים

האקרים מצפון קוריאה ניסו לפרוץ למחשבים של יצרנית החיסונים הבריטית אסטרה-זנקה. ההאקרים התחזו כמגייסים עובדים, ופנו לעובדי החברה AstraZeneca עם הצעות עבודה מזויפות

האקרים ניסו לפרוץ למחשבים של יצרנית החיסונים
תקיפת האקרים על אתרים בישראל צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

צפון קוריאה ניסתה לפרוץ למחשבים של צוות מערכת החיסון אסטרה-זינקה בבריטניה. ההאקרים מטעמה ניסו לפרוץ למערכות יצרני התרופות בשבועות האחרונים, כאשר החברה מנסה להתקדם עם החיסון לקורונה.

על פי הדיווח ב'דיילי מייל', ההאקרים התחזו כמגייסים עובדים, ופנו לעובדי החברה AstraZeneca עם הצעות עבודה מזויפות, כך אמרו מקורות מהחברה.

לאחר מכן הם שלחו מסמכים מזויפים שנועדו להוציא קוד, וכך להשיג גישה למחשב של עובדי החברה, אחד המקורות אמר כי ניסיונות הפריצה היו לכמה עובדים בכירים כולל צוות העובדים על מחקר הקורונה, "אך הפריצה לא נחשבה כמוצלחת בכלל" כך על פי המקור.

נציגי צפון קוריאה באו"ם בז'נבה שבשוויץ לא הגיבו לבקשת תגובה. פיונגיאנג הכחישה בעבר ביצוע מתקפות סייבר. לדברי נציגיה אין לה קשר ישיר לתקשורת זרה.

חברת אסטרה-זנקה שהפכה לאחת משלושת מפתחי החיסונים המובילים לקורונה בייצור חיסון שפותח על ידי אוניברסיטת אוקספורד, סירבה להגיב.

המקורות שדיברו תחת אנונימיות אמרו כי "הכלים והטכניקות ששימשו בניסיונות התקיפה, הראו שהם היו חלק ממסע פריצה מתמשך שאותו ייחסו גורמים אמריקאים וחוקרי אבטחת סייבר לצפון קוריאה".

המערכת הצפון קוריאנית התמקדה בעבר בחברות ביטחוניות ותקשורת, אך התמקדה בשבועות האחרונים ביעדים הקשורים לקורונה, לפי שלושה אנשים שחקרו את הפריצה.

אסטרהזניקה קורונה האקרים צפון קוריאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד