י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בקודש פנימה

על מה שוחח הרבי מבעלזא עם הרבי מפיטסבורג

התמליל המלא משיחתם של האדמו"רים מבעלזא ופיטסבורג שנפגשו בשבוע שעבר | הרבי הצעיר שחזר את השבת ההיסטורית בשנת תשמ"ב, כאשר הרבי מבעלזא הגיע לראשונה לשבות באשדוד? מי קירב את הספרדים בעיר | וגם, כמה זמן נפגשו האדמו"רים ביחידות? 

על מה שוחח הרבי מבעלזא עם הרבי מפיטסבורג
הרבי מפיטסבורג אצל הרבי מבעלזא צילום: א.מ.ש

האדמו"ר מפיטסבורג שהוכתר לאדמו"ר, לאחר הסתלקות אביו האדמו"ר בעל ה'פתגמי אורייתא' זצ"ל, הגיע בסוף השבוע לביקור ראשון אצל האדמו"ר מבעלזא, שלאביו הרבי זצ"ל היה קשר מיוחד עם יבדלח"ט הרבי מבעלזא.

הרבי מפיטסבורג הגיש לאדמו"ר מבעלזא, ספר שהוציאו מדברי תורתו של אביו האדמו"ר מפיטסבורג זצ"ל, הרבי מבעלזא התעניין אודות הספר, ושוחחו אודות אמירת התורה אצל זקנו ואביו זצ"ל.

האדמו"ר מבעלזא התבטא ואמר ש"ב"ה אשדוד איז געווארן האנט א אידישע שטעטל' (אשדוד נהייתה היום עיר יהודית). הרבי מפיטסבורג אמר שחלק גדול הינו בזכות זה שהרבי מבעלזא שלח את חסידיו להתגורר במקום, "הייתי נהנה מאוד מהשטיבלא'ך של בעלזא, הייתי יושב הרבה שעות ולומד בביהמ"ד 'בית דוד שאול' של חסידי בעלזא, שהוא מקום תורה כמעט 24 שעות ביממה", סיפר הרבי מפיטסבורג.

הרבי מבעלזא התעניין אודות מקום מגוריו והרחיבו אודות האזורים החרדיים והמתחרדים בעיר אשדוד, כן שוחחו אודות ימי הילולא של אדמו"רי בית נדבורנה, ואודות חלקת הקבורה של אביו האדמו"ר זצ"ל בביה"ח בעיר אשדוד.

בנוסף סיפר הרבי מבעלזא על האדמו"ר בעל ה'אמונת אברהם' זצ"ל מפיטסבורג, שהיה מקרב מאוד את היהודים הספרדים, ודיברו אודות פעילותיו למען הכלל בתקופה הראשונה שהגיע לאשדוד, ועל תקופת הגעתו להתגורר בארה"ק. כן הזכירו את זקינו הגה"צ רבי יצחק אייזיק ליעבעס זצ"ל, שנמנה עם גדולי רבני חסידי בעלזא ונטמן בהר המנוחות.

כן שחזר הרבי מפיטסבורג, את מה שהתרחש בעת שהרבי מבעלזא הגיע לשבות בעיר אשדוד, בשבת ר"ח אייר בשנת תשמ"ב, כאשר קבוצה של בחורים התאכסנו בבית זקנו זצ"ל, הבחורים דיברו ביניהם שהיות והם אורחים של הרבי מפיטסבורג, עליהם להגיע קודם לעריכת השולחן אצל המארח, אך הרבי מפיטסבורג לא הסכים ואמר 'לא הגעתם אלי, לכו לטיש של רבכם', ואכן הבחורים יצאו לטיש. הפלא התעצם ביותר, כאשר כעבור מספר דקות הגיע הרבי בעצמו לטיש, הבחורים התנצלו שוב בפני האדמו"ר ואמרו: אם היינו יודעים שפני הרבי מיועדות לכאן, היינו ממתינים ומצטרפים בהליכה, אך האדמו"ר זצ"ל דחה אותם: 'באתם לבעלזא, אל לכם להחמיץ ולו לרגע אחד את הטיש בצל רבכם'.

בסיום הביקור כיבדו הרבי מבעלזא במזונות ויין ואיחלו מברכות הקודש, לאחר מכן נשאר ביחידות למשך כמחצית השעה, עם תום הביקור ליווה הרבי מבעלזא את הרבי מפיטסבורג הצעיר עד לרכבו. 

 

הרבי מבעלזא הרבי מפיטסבורג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד