י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לאור ההפרות הרבות

יוזמה: בידוד כפוי לבאים מחו"ל

לאחר שהתברר כי חלק גדול מהבאים מחו"ל מפרים את הצו הבידוד, נשקלת יוזמה לבידוד כפוי או לבדיקות קורונה מיד בירידה מהמטוס

יוזמה: בידוד כפוי לבאים מחו"ל
תיעוד מנתב"ג בעידן הקורונה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

מייבאים את הקורונה: לאור הריבוי במקרים של נוסעים המגיעים מחו"ל והם מתבררים כחולים, כאשר בהמשך מתברר כי חלק גדול מהבאים מחו"ל אינם מקפידים על צו הבידוד והם יוצאים מבתיהם, נודע כי בימים אלו נשקלות מספר יוזמות שמטרתן אכיפת צו הבידוד לבאים מחו"ל בניסיון להקטין את התחלואה שמוגדרת כ'תוצרת חוץ'.

בימים האחרונים נמצא כי במקביל לפתיחת השמים והרחבת הטיסות הנכנסות והיוצאות עולה מספר הנוסעים שמתבררים כמאומתים או ככאלו שבאו במגע עם מאומתים, כשלא פעם ישנו חשש (כמו במקרה של 'קורונת החורפנים' מדנמרק) שהנגיף שאותו יביאו עמם הנוסעים מחו"ל יהיה אלים יותר מזה שמצוי בארץ. ככל הנראה, נכון לעכשיו בין אחוז אחד לשניים מהבאים מחו"ל מתבררים כחיוביים, והמספרים רק עולים.

בנוסף, לפי דיווח של ירון אברהם בחדשות 12, מתברר כי חלק גדול מהבאים אינם מקפידים על הוראות הבידוד והם מפרים אותו בשיטתיות. בעקבות זאת עומדות על הפרק מספר הצעות, כאשר  בין האפשרויות שנשקלות: בידוד כפוי לכל החוזרים או בדיקת קורונה שתיערך כבר במטוס לפני הירידה לנתב"ג.

נזכיר, כי במקביל נבחנת בימים אלו היוזמה להכרה בתוצאת הבדיקה הסרולוגית ככזו שתפטור לחלוטין מבידוד. אם כי, למרות שכבר דובר על כך בעבר בינתיים נראה שבמשרד הבריאות לא ששים לקדם את ההכרה בכך.

טיסות קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד