י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
דוחה את ההאשמות

אחראי הביטחון שפוטר: טענות ההונאה בבחירות 'מגוחכות'

אחראי מערך הסייבר ואבטחת תשתיות של המחלקה לביטחון פנים שפוטר מיד לאחר הבחירות ע"י טראמפ כשהצהיר כי הבחירות היו המאובטחות ביותר בתולדות ארה"ב, עולה לראיון ראשון מאז הבחירות ותוקף את טענותיו של הנשיא היוצא

אחראי הביטחון שפוטר: טענות ההונאה בבחירות 'מגוחכות'
בחירות. אילוסטרציה צילום: unsplash

בראיון ראשון מאז הפיטורים: אחראי הביטחון של הבחירות לשעבר אומר; כי "אין שום ראיות שנפרצו מכונות הצבעה" ומכנה את טענותיו של טראמפ על הונאה בבחירות כ"מגוחכות"

טענותיו של דונלד טראמפ בדבר הונאות מצביעים המונית סומנו כ"מגוחכות" על ידי גורם בכיר לשעבר בתחום אבטחת הסייבר בראיון ראשון מאז פיטוריו על ידי הנשיא, הוא פוטר לאחר שאמר כי "הבחירות היו המאובטחות ביותר בתולדות אמריקה".

כריסטופר קרבס, לשעבר מנהל הסוכנות לאבטחת סייבר ואבטחת תשתיות של המחלקה לביטחון פנים, הופיע בתוכנית בת 60 דקות של רשת-CBS לראיון ראשון מאז פיטוריו על ידי טראמפ.

בראיון הוא דחה את טענותיו של הנשיא לפיו מכונות ההצבעה האמריקאיות נשלטו על ידי מדינות זרות, וקרא לטענות "חסרות בסיס".

כזכור, הדברים מגיעים לאחר שסידני פאוול, עורכת הדין של טראמפ, העלתה תיאוריה לפיה מערכות בחירות שנוצרו בוונצואלה בהוראתו של מנהיג ונצואלה המנוח, הוגו צ'אבס, סייעו להטות את הבחירות בארה"ב לטובת הנשיא הדמוקרטי הנבחר ג'ו ביידן.

פאוול ואחרים גם טענו כי מכונות הצבעה העבירו קולות מטראמפ לביידן ומידע על הצבעה בארה"ב נשמר בשרתים בגרמניה.

"כל הקולות - כל הקולות בארצות הברית של אמריקה נספרים בארצות הברית של אמריקה" אמר קרבס. "אני לא מבין את הטענה הזו, כל הקולות בארצות הברית של אמריקה נספרים בארצות הברית של אמריקה".

הראיון המלא ישודר היום (ראשון). קרבס פוטר על ידי טראמפ ב-17 בנובמבר לאחר שכינה את הבחירות "הבטוחות ביותר בהיסטוריה האמריקאית".

"אני חושב שאנחנו יכולים להמשיך עם כל הטענות המגוחכות הטוענות להתערבות זרה בבחירות 2020, אבל ההוכחה היא בקלפי" אמר קרבס. "ולא היתה שום התערבות זרה".

טראמפ פיטר את קרבס בצמד ציוצים וכתב: "ההצהרה האחרונה של כריס קרבס על אבטחת הבחירות ב-2020 הייתה מאוד לא מדויקת" טוויטר סימנה את הציוצים באזהרה לפיה הטענות על הונאות בחירות שנויות במחלוקת.

טראמפ כתב: "היו הונאות מאסיביות - כולל אנשים מתים שהצביעו, משקיפים לא הורשו להיכנס למקומות בהם היו קלפיות, תקלות במכונות ההצבעה ששינו קולות מטראמפ לביידן, הצבעה מאוחרת ועוד דברים נוספים," כתב. "לכן, כריס קרבס, כבר לא מנהל הסוכנות לאבטחת סייבר ותשתיות" הוסיף.

פחות משעה לאחר הציוץ של טראמפ, קרבס צייץ מחשבון הטוויטר האישי שלו: "כבוד לשרת. עשינו את זה נכון. נגן על היום, בשביל המחר הבטוח".

דונלד טראמפ הבחירות לנשיאות ארצות הברית בחירות לנשיאות ארה"ב 2020 זיופים בבחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד