י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מינוי מבורך

גדולי ברסלב שתו לחיים עם הרב החדש בהר יונה

מעמד לחיים במעונם של גדולי זקני ומשפיעי ברסלב עם הכתרת רב ומורה דרך לקהילת ברסלב המתפתחת בהר יונה שבנוף הגליל | הגר"צ ליברמנש התברך אצל רבני ומשפיעי ברסלב, בהם אביו 

גדולי ברסלב שתו לחיים עם הרב החדש בהר יונה
הרב צבי ליברמנש אצל רבני ברסלב צילום: באדיבות המצלם

היסטוריה בברסלב: מעמדי לחיים במעונות גדולי משפיעי ברסלב עם הימנותו של הגר"צ ליברמנש, לרב קהילת ברסלב בהר יונה.

בקהילת ברסלב המתפתחת בעיר הר יונה הוכתר בימים האחרונים הגאון רבי צבי ליברמנש, דמו"צ בעדה החרדית, ורב קהילת ברסלב ברמה ג' 2 בבית שמש, לרבה של קהילת ברסלב בהר יונה.

ביום רביעי עלו נכבדי ועסקני הקהילה יחד עם רב הקהילה החדש למעונם של גדולי ומשפיעי חסידות ברסלב למעמד "לחיים" לרגל ההכתרה.

בשעות הערב עלו ובאו המשלחת הנכבדה בראשות הגר"צ למעונו של הגה"צ רבי יעקב מאיר שכטר, שקיבלם בחיבה יתירה והרעיף ברכות רבות לרב על התמנותו, ואף חיזק את ידיהם של העוסקים במלאכת הקודש בצרכי הקהילה, כשהוא מתעניין בהתפתחות המקום ואף שמח לשמוע שהוא מקום גדול שמיועד לאלפי משפחות מהציבור החרדי, בסיום העניק הגרי"מ שכטר את כל ספריו לביהכנ"ס של הקהילה.

לפני כן עלו חברי הקהילה למעונו של הגה"צ רבי משה קרמר, ששמח שמחה גדולה על עוד התפתחות של הקהילה במינוי הגר"צ לרבם, אחרי שכבר עלו לביתו עסקני הקהילה כמה וכמה פעמים להיוועץ בענייני הקהילה.

לאחמ"כ עלו לביתו של הגה"צ רבי שמעון שפירא, שסיפר כי הוא שומע הרבה על הקהילה וב"ה שקמה קהילה לתפארת בדרך המסורה בברסלב כשהוא מציין שיהיה הצלחה בזכות יונה הנביא הקבור - לפי שיטה אחת - בקרבת מקום בכפר משהד, וגם "רבינו הקדוש" מייסד המשנה רבי יהודה הנשיא הקבור בציפורי מרחק דקות נסיעה בודדות מהר יונה, הרה"צ רבי שמעון בירך את הקהילה ואת רבי צבי שיצליחו לעמוד על המשמר ולהרחיב גבולות הקדושה בדרך הרה"ק מוהר"ן מברסלב.

בשעות הצהרים עלו חברי הקהילה למעונו של הגה"צ רבי נתן ליברמנש, אביו של הרב החדש הגאון רבי צבי, ובדבריו האריך על האופן בה צריכה להתנהל קהילה קדושה, וקהילת ברסלב בפרט - באחדות ובקבלת השונה ואעפ"כ שלא לוותר על קוצו של יוד מההלכה כשהוא מרחיב להסביר ולפרט, הוא גם שמח לשמוע שמטפלים בעניין של התעסוקה ובכל ענייני הפרט כשלסיום בירך בהתרגשות גדולה את בנו חביבו לרגל המינוי.

הר יונה חסידות ברסלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד