י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בניגוד לתקיפת הילד החרדי

קצין המשטרה מואשם בתקיפת מפגין וצלם

שלושה חודשים אחרי שתועד מכה מפגינים במהלך ההפגנה מול מעון ראש הממשלה בבלפור, המחלקה לחקירות שוטרים הגישה היום לבית משפט השלום בראשון לציון כתב אישום נגד קצין המבצעים של מרחב ציון בבירה, סגן ניצב ניסו גואטה | ח"כ ארבל: "מצופה ממח"ש לפעול באותה זריזות כנגד נצ"מ שימי מרציאנו שהטיח ילד חרדי למדרכה באלימות"

קצין המשטרה מואשם בתקיפת מפגין וצלם
שוטרים מפנים מפגין בהפגנה בבלפור צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה היום (ראשון) לבית משפט השלום בראשון לציון כתב אישום נגד סגן ניצב ניסו גואטה, קצין משטרה ממרחב ציון בירושלים בגין תקיפה של מפגין וצלם עיתונות בהפגנה נגד ראש הממשלה נתניהו בבלפור לפני כשלושה חודשים. גואטה, כזכור, נחקר במח"ש בעקבות האירועים אך חזר לעבוד במשטרה ואף הופיע מספר פעמים במהלך המחאות.

בתיעוד שפורסם אז על ידי המפגינים מול מעון ראש הממשלה, נראה סגן ניצב ניסו גואטה מכה באלימות מפגינים שמחו מול המעון הרשמי בבלפור. יממה לאחר מכן הוא נחקר במחלקה לחקירות שוטרים. "המחלקה לחקירות שוטרים חוקרת חשד לתקיפה על ידי קצין משטרה בדרגת סגן ניצב ופתחה בבדיקת האירוע שתועד אמש בהפגנה בירושלים מיד עם היוודע המקרה", נמסר אז ממח"ש

על פי כתב האישום שהוגש על ידי עו"ד שקד דהן, במוצאי שבת פרשת שופטים, ב' אלול, התקיימה תהלוכת מפגינים, אשר לא אושרה קודם לכן על ידי משטרת ישראל, מגשר המיתרים אשר בכניסה לירושלים ועד לרחוב בלפור. במהלך התהלוכה, הגיעו חלק מהמפגינים אשר השתתפו בה לרחוב בצלאל, תוך שהם מתכוונים להמשיך לצעוד לכיוון כיכר פריז.

הכוח המשטרתי, כך נכתב בכתב האישום, אשר ביקש למנוע את התקדמות התהלוכה, הורה למפגינים לחזור על עקבותיהם וחסם את התקדמותם. אותה עת עמד על הכביש הנאשם יחד עם כוחות משטרה נוספים. בשלב מסוים פנה אחד המפגינים, א.מ.ג, אל גואטה והלין בפניו על התנהגותם של השוטרים כלפי המפגינים במקום. בתגובה, הדף הנאשם בחוזקה את א.מ.ג בשתי ידיו בפניו, פעמיים.

במהלך הדיפתו השנייה את א.מ.ג, אחד המפגינים, אשר השתתף אף הוא בתהלוכה, הסיט את מסכת הפנים של הנאשם והחל להימלט מהמקום. הנאשם החזיר את מסכת הפנים למקומה והחל לדלוק אחר המפגין על מנת לבצע את מעצרו. בסיועם של שוטרים נוספים, הצליח הנאשם לבצע את מעצרו של המפגין.

מכתב האישום עולה כי לאחר ביצוע מעצרו, אחז הכוח המשטרתי בידיו וברגליו של המפגין והוביל אותו למקום צדדי, הרחק מההפגנה. את הובלתו של המפגין ליוו, בין היתר, הנאשם וצלם העיתונות וסרטי התעודה י. ג אשר תיעד את ההפגנה מתוקף תפקידו. במהלך ליווי המפגין, ומבלי שהייתה כל אינטראקציה בין י.ג לבין הנאשם, הדף הנאשם בחוזקה את י.ג בחלק גופו העליון אחורנית, והכה בו בעוצמה בצד פניו, בעודו אוחז בידו המכה מכשיר קשר. כתוצאה ממעשיו של הנאשם, משקפיו של י.ג נפלו והוא סבל מכאבים בצד ימין של פניו ובאוזנו הימנית.

"המחלקה לחקירות שוטרים הגישה כתב אישום נגד סגן ניצב ניסו גואטה בגין תקיפת מפגין וצלם עיתונות במהלך הפגנה בירושלים",  אמרה הבוקר עו"ד שקד דהן, המחלקה לחקירות שוטרים, "כתב האישום מבטא את עמדת מח״ש לפיה מצופה מכל שוטר לנהוג במקצועיות ולהימנע מנקיטת אלימות גם כאשר מדובר במצבים מורכבים, בוודאי כאשר מדובר בקצין ובמפקד אשר ראוי שישמש דוגמא לפקודיו"

חבר הכנסת משה ארבל אמר בתגובה להגשת כתב האישום כנגד גואטה: "מצופה ממח"ש לפעול באותה זריזות גם כנגד נצ״מ שימי מרציאנו שפגע בסוכות בילד חרדי והטיח אותו למדרכה באלימות. אמון הציבור יגבר רק כאשר יהיה דין אחד נגד שוטר אלים כלפי מפגיני השמאל וכלפי נער חרדי".

מארגון זכויות האדם 'בצלמו' נמסר: "עשרות תלונות שלנו על תקיפות של שוטרים נגד חרדים כולל ילדה בת שמונה וילד אוטיסט, אך לא נעשה כלום. אנו כמובן נגד כל אלימות משטרתית, אבל המציאות שבה משטרת ישראל כולל מח"ש מתנהגים, מראה שיש דין אחד למפגין רגיל ודין שונה לאנרכיסט מבלפור או כל אנרכיסט שמאלני אחר שתוקף חיילי צה"ל בבקעת הירדן".

 

 

 

כתב אישום ניסו שחם אלימות שוטרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד