י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מעצרו הוארך • פרסום ראשון

תקף את ראש העיר הדתי ונעצר: "בגלל חילולי שבת"

בעיצומה של השבת, נכנס תושב חריש לביתו של ראש העיר הדתי יצחק קשת ותקף אותו באלימות | הסיבה: חילולי השבת של עובדי העירייה | אמש הוא נעצר, ובית משפט השלום נענה חלקית לבקשת המשטרה והאריך את מעצרו | עוה"ד של החשוד הכחיש וטען כי פנה בצורה "יפה ותרבותית" 

תקף את ראש העיר הדתי ונעצר: "בגלל חילולי שבת"
יצחק קשת עם נתניהו בסיור בחריש צילום: קובי גדעון, לע"מ

המשטרה עצרה אתמול (ראשון) לחקירה תושב חריש בשנות ה-40 לחייו, בחשד שבמהלך השבת נכנס לביתו של ראש העיר יצחק קשת, תקף אותו באלימות וניסה לפגוע בו, כל זאת בעקבות טענותיו של החשוד כי העירייה מפעילה את עובדיה בשבת בניגוד להלכה.

בדיון שהתקיים אמש בבית משפט השלום בחדרה, דרשה המשטרה להאריך מעצרו בארבעה ימים. נציג המשטרה טען במהלך הדיון כי מדובר בחשוד אשר במהלך אחה"צ של שבת, נכנס בכוח לביתו של ראש העיר חריש, תקף אותו ואיים עליו. בנוסף, נציג המשטרה הסביר שלחשוד יש הרשעות קודמות בעבירות אלימות, איומים ותקיפת עובד ציבור, ולכן ביקש להאריך מעצרו בטענה כי הוא מהווה מסוכנות.

עורך דינו של החשוד בתקיפה רהב אופנהיימר, הכחיש את המיוחס לו וטען כי הוא לא הפעיל אלימות כלפי ראש העיר. "מדובר באזרח שפנה לראש העיר שאמון על מה שקורה בחריש", אמר עורך הדין, "הוא פנה אליו בצורה תרבותית ויפה, הביע מחאה על כך שביום שבת מתרחשים דברים שלא אמורים להתרחש בשבת, כך לגישתו, ולא מעבר לזה".

עוד טען עורך הדין, כי הוא לא רואה שום סיבה בנסיבות הללו לעצור את החשוד. "בוודאי שאין שום סיבה להחזיק אותו עצור בנסיבות הללו", אמר וביקש מבית המשפט להורות על שחרורו המיידי. "העובדה שהמתלונן הוא ראש עיר, בוודאי שלא צריכה להיות גורם או מניעה להמשך מעצרו של החשוד בנסיבות הללו", הוסף עורך הדין רהב אופנהיימר.

בסופו של הדיון, קיבל השופט אהוד קפלן את בקשת המשטרה באופן חלקי, והאריך את מעצרו של החשוד ביממה אחת. בהחלטתו כתב השופט כי עיון בתיק החקירה מגלה שקיים חשד סביר לכך שהחשוד עבר את העבירות המיוחסות לו. בנוסף ציין השופט כי קיימת עילת מעצר בשל חשש לשיבוש הליכי החקירה. 

יצויין, כי העיר חריש ידעה בעבר כמה סערות בנושא השבת. בסוף שנת 2019, שיגר ראש העיר יצחק קשת מכתב לתושב העיר שהתקין מערכת צופרים המבשרים על כניסת השבת מעל גג ביתו. במכתב התראה מהעירייה הוא נדרש לפרק את מערכות ההגברה בתוך 24 שעות. לטענת העירייה, מערכות ההגברה מותקנות בניגוד להוראות חוק העזר העירוני.

בנוסף נכתב במכתב כי בהתאם לחוות דעת משפטית שקיבלה מהיועץ המשפטי של העירייה, באם לא יפרק התושב את מערכת הכריזה תפעל העירייה באופן עצמאי להורדתו. ראש העיר יצחק קשת אמר אז, כי "השבת יקרה לי מאד, אך אין שום תועלת ביוזמות פרטיות מסוג זה המעוררות מחלוקות ותרעומות מיותרות. כל שומר שבת יודע היטב מתי נכנסת השבת, ואין לו צורך בכל זה. חריש היא עיר של כלל תושביה; חילוניים, דתיים וחרדים כאחד. יוזמות פרטיות כאלה מעוררות מחלוקות מיותרות. אמשיך לפעול לשמירת האווירה העירונית הייחודית בחריש החשובה לכולנו".

אמירותיו של קשת עוררו עליו ביקורת רבה מתוך הציבור הדתי והחרדי וגררו שורת גינוניים. מספר חודשים קודם לכן פורסמה באתר themarker כתבה בנושא התנגדות התושבים לכניסת חסידי תולדות אהרון לעיר. ועיריית חריש מסרה בתגובה כי "חריש אינה מתאימה לקבוצות קיצוניות ובדלניות שמתעקשות לקיים את אורח חייהם על חשבון פגיעה בקהילה כולה". ראש עיריית חריש, יצחק קשת, מסר דברים ברוח דומה: "כל אוכלוסייה שתרצה להצטרף למרקם הקיים תתקבל בשמחה. קבוצות קיצוניות שמחפשות אוטונומיה סגורה לאורח חייהם אינן מתאימות לעיר וערכיה".

חריש ראש עיר תקיפה הארכת מעצר חילולי שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד