ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
התוצאות יתעכבו

כך יתנהלו הבחירות בצל נגיף הקורונה

הכנסת עוד לא פוזרה, אך מסתמן כי ישראל צועדת לבחירות שייערכו בצלו של נגיף הקורונה המשתולל. בתוך כך גורמים במערכת הפוליטית מנסים לזרז ככל האפשר את מועד הבחירות • כך ייראו הבחירות הקרובות

כך יתנהלו הבחירות בצל נגיף הקורונה
חרדי בקלפי צילום: פלאש 90

כנסת ישראל עברה היום (רביעי) טלטלה גדולה, כאשר הצעת חוק לפיזור הכנסת עברה בקריאה טרומית ברוב של 61 תומכים, כאשר מפלגת הקואליציה 'כחול לבן' מצטרפת לאופוזיציה. ראש הממשלה הגדיר הערב את התנהגותם של חברי כחול לבן 'קואזיציה'. 

בתוך כך, ישנם גורמים במערכת הפוליטית המנסים לזרז את מועד הבחירות ככל האפשר, הבולט שבהם הוא יו"ר 'ימינה' נפתלי בנט, הנישא על גלי הקורונה במעלה הסקרים לאור אמירותיו בנושא המלחמה בנגיף הקורונה.

באם אכן יצליח בנט להקדים את הבחירות, הן ייערכו בעוד נגיף הקורונה כאן ולפני שהחיסונים הגיעו, לשם כך נדרשת היערכות מיוחדת, ואכן, על פי הדיווח של דפנה ליאל ב'חדשות 12', על מנת לערוך את הבחירות כסדרן בצל נגיף הקורונה, ועל מנת לאפשר לכל אזרח לממש את זכות הבחירה, יתווספו כ-2,000 קלפיות ברחבי הארץ בניסיון למנוע צפיפות והתקהלויות שעלולות להגביר את התחלואה. במקביל, בכל יישוב תוצב קלפי לחולים ולמבודדים, ואלה ייספרו כמעטפות כפולות כמו אלו של החיילים דבר שעלול, לעכב את פרסום תוצאות הבחירות.

בארצות הברית שזה עתה סיימו מרוץ סוער לתפקיד נשיא המעצמה הגדולה בעולם, התמודדו אף הם עם נגיף קורונה שהשתולל במהלך תקופת הבחירות, ולצורך כך הם ניצלו את האפשרות של ההצבעה בדואר, דבר שלא קיים בחוק הישראלי. ולמרות זאת, שיטת הצבעה זו, שגדלה לממדים ענקיים בקבות נגיף הקורונה, אכן מהווה אחת הטענות המרכזיות של הנשיא טראמפ במשפט התביעה שלו נגד כשירות הבחירות, כך שכאמור, נגיף הקורונה ביכולתו לשנות ולעכב את תוצאות הבחירות.

זו לא תהיה מערכת הבחירות הראשונה כאן בארץ שבה מקימים קלפיות מיוחדות לחולים ומבודדים, כבר בבחירות הקודמות שהתקיימו קצת לפני התגברות המשבר באופן דרמטי בישראל, הוקמו קלפיות ייעודיות עבור מבודדים ששבו מחו"ל. 

כמו כן בימים האחרונים התקיימו בחירות מוניציפליות בישוב תל מונד כאשר לצורך קיום הבחירות יצאו במשרד הפנים עם מתווה מיוחד לקיום הבחירות. דבר שנראה אכן כפיילוט לקראת הבחירות הנוכחיות.

על פי המתווה שפרסמו במשרד הפנים, עודכנו התושבים כי הוקמה ביישוב קלפי למבודדים שהיה פתוח להצבעה לבוחרים בין השעות 10:00 בבוקר עד לשעה 20:00 בערב. כאשר ההגעה לקלפי התבצעה באופן עצמאי ללא שימוש בתחבורה ציבורית, למעט מוניות. ובהגעה למקום הקלפי המתינו המבודדים בשטח פתוח ותוך שמירת מרחק. עם הכניסה למקום הקלפי נדרשו התושבים לחטא את הידיים בתכשיר על בסיס אלכוהול ולעטות כפפות.

בנוסף הוקמה גם קלפי לחולים והמבודדים בעלי תסמינים הקלפי, בסגנון דרייב אין, והוא היה פתוח להצבעת הבוחרים בין השעות 12:00 בצהריים עד לשעה 20:00 בערב. כאשר ההגעה לקלפי לחולים התבצעה באמבולנס בלבד ובליווי נהג אמבולנס מפתח הבית. והמועצה המקומית תל מונד המידה לרשות החולים המאומתים אמבולנס לאיסוף והחזרה למקום הבידוד לאחר ההצבעה. החולים המתינו לתורם בתוך האמבולנס, ואילו המבודדים בעלי התסמינים חיכו מחוץ למקום הקלפי תוך שמירת מרחק. זיהוי המצביע נעשה באמצעות הנחת התעודה על שולחן מחוץ למיקום הקלפי והמצביע התרחק 2 מטר לפחות מצוות הקלפי.

באם נדרשת הסרת המסכה לצורך זיהוי, היא תוסר לזמן המזערי הנדרש לזיהוי. אמרו במשרד הפנים.

חנוכה סגר קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד