י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
חשש בישראל

נפטר לאחר שנדבק בנגיף בפעם השנייה

נגיף הקורונה ממשיך לתעתע: עד כה סברו הרופאים כי לאחר שאדם נדבק בנגיף הוא מפתח נוגדנים ואינו יכול להידבק פעם שנייה. בימים האחרונים נפטר ישראלי, לאחר שבגופו התגלה הנגיף בפעם השנייה | הדגימות שנלקחו מגופו נבדקות

נפטר לאחר שנדבק בנגיף בפעם השנייה
אילוסטרציה צילום: דוד כהן, פלאש 90

רבות למדנו בשנה האחרונה על נגיפים בכלל ועל נגיף הקורונה בפרט, אך עוד יותר מידע עדיין מוסתר וגורמי הרפואה עוקבים בחשש ודאגה אחרי כל שינוי ומוטציה שעובר הנגיף.

על פי הדיווח בחדשות 'כאן 11', החשש הגדול התאמת, והנגיף שעד כה סברו הרופאים כי יתקוף את הגוף פעם שניה לאחר שהוא פיתח נוגדים, מתברר כחזק ומפתיע יותר.

על פי הדיווח, גבר בן 74 אושפז במהלך הקיץ בבית החולים עם תסמיני קורונה מובהקים, ולאחר שהחלים ועבר שלוש בדיקות שליליות לאיתור הנגיף שוחרר האיש לביתו. לאחרונה הוא אושפז שוב בבית החולים ונפטר השבוע, כאשר בגופו זוהו סימנים להימצאותו של נגיף הקורונה עצמו, לא רק תסמיני 'פוסט קורונה'.

הנפטר היה מאושפז בבית החולים שיבא בתל השומר, וכעת בודקים האם הנגיף עבר שינוי גנטי שסייע לו להדביק שוב את בן ה-74 במחלת הקורונה. בימים אלו נבדקים לעומק דגימות הנגיפים שנלקחו ממנו.

בתוך כך, פורסמו אמש נתונים משרד הבריאות, מהם עולה כי 1,187 חולי קורונה נוספים אובחנו בישראל ביממה האחרונה, ו-948 חולים מאז חצות. בכך עלה מספר החולים מתחילת התפרצות הנגיף בארץ ל-339,318, עוד צוין בעדכון אתמול כי 64,314 בדיקות בוצעו ביממה האחרונה לחשודים כחולי קורונה.

מספר החולים הפעילים עומד נכון לליל אמש על 11,290. מספר המונשמים ממשיך לרדת ועומד כעת על 81 חולים בלבד הזקוקים למכונת הנשמה מתוך 284 חולים במצב קשה המאושפזים בבתי החולים. מספר הנפטרים עולה אף הוא ועומד על 2,883. ושיעור החיוביים עמד אמש על 1.9%.

קורונה בית חולים שיבא תל השומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד