י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"אסתר וירושלים"

נתניהו וגנץ יחד בקבלת פנים לעולי אתיופיה

שעות לאחר המתקפות ההדיות, השתתפו ראש הממשלה ושותפו החליפי בטקס מיוחד בנתב"ג לרגל הגעתם של מאות עולים מאתיופיה | נתניהו בטקס: "אסתר וירושלים, באות לירושלים - זו המהות של הסיפור היהודי"

נתניהו וגנץ יחד בקבלת פנים לעולי אתיופיה
נתניהו עם עולים מאתיופיה - ארכיון צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

ראש הממשלה נתניהו ורעייתו השתתפו הבוקר (חמישי) בטקס קבלת פנים לקבוצת העולים הראשונה מאתיופיה במסגרת מבצע 'צור ישראל', בנמל התעופה בן גוריון. הם לא היו נציגי הממשל היחידים במקום, גם יושב ראש מפלגת 'הקואזיציה' - כחול לבן, ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ השתתף בטקס, כמו גם יצחק (בוז'י) הרצוג יושב ראש הסוכנות היהודית.

בימים כתיקונם לא היה זה נושא לדיווח כי ראש הממשלה ושותפו החליפי ושר הביטחון, משתתפים יחד בטקס, אך כזכור, רק אתמול עמדו שני האישים ותקפו זה את זה, לאור אישור החוק לפיזור הכנסת בטרומית.

שעות ספורות לאחר שראש הממשלה כינה את התנהגותו של שותפו גנץ 'קואזיציה' שבאה לבטא את האופוזיציה שבתוך הקואליציה, גנץ מצדו תוקף אף הוא את ראש הממשלה אתו חתם על הסכם מורכב ומיוחד לפני כחצי שנה. הבוקר כאמור שהו שניהם זה לצד זה בטקס לקבלת מאות עולים מאתיופיה בנתב"ג.

נתניהו אמר בטקס "אני לא זוכר שהתרגשתי כך כבר הרבה שנים, ממראה ציוני כל כך מזוקק, שמבטא את כל המשמעות שלנו. רעייתי שרה ואני עמדנו שם עם דמעות בעיניים במעמד קבלת הפנים, כשרואים את העולים, אחינו יהודי אתיופיה יורדים מהמטוס עם סלים - כמו שאנחנו זוכרים, כמו שאני זוכר מילדותי - יורדים, נוגעים בקרקע, ארץ ישראל. האמא מנשקת את האדמה ונושאת תינוקת שקוראים לה ירושלים, ועוד תינוקת שקוראים לה אסתר. אסתר וירושלים, באות לירושלים - זו המהות של הסיפור היהודי, זו המהות של הסיפור הציוני" אמר נתניהו בהתרגשות, והוסיף "לכן, אנחנו, אחינו ואחיותינו היקרים, עולי אתיופיה, אנחנו כל כך נרגשים לקבל אתכם כאן, ברוכים הבאים לארץ ישראל, ברוכים הבאים למדינת ישראל".

"אתם הגעתם בטיסה ישירה מגונדר הורים וילדים", המשיך נתניהו "ראיתי תמונות שלכם מחזיקים תמונות של קרובים שלכם כאן בארץ, שאתם מייחלים לראותם, והם מייחלים לראותכם - ועכשיו בא האיחוד המשפחתי הנפלא הזה. אתם המתנתם זמן רב להתגשמות החלום, והיום הוא מתגשם".

עוד הוסיף נתניהו "במגעים שאני מקיים, יחד עם המטה לביטחון לאומי, עם ממשלת סודאן, מגעים לנורמליזציה ושלום, אני ביקשתי לאפשר לבני המשפחות להגיע לאתרים בסודאן, ששם נספו יקיריהם. אנחנו מתקדמים במהלכים הללו. במקביל, שלחתי את סגן השר לביטחון הפנים, גדי יברקן לאפריקה, גם לקדם את הנושאים האלה, ונושאים אחרים, וגם לקדם את החזרתו של אברה מנגיסטו יקירנו. אנחנו לא נרפה עד שנחזיר את אברה ואת כל השבויים והנעדרים שלנו הביתה".

יצוין, כי 316 העולים שהגיעו היום הם הראשונים שבאו ארצה הם חלק מסך של כ-2,000 עולים העתידים להגיע לארץ בחודשיים הקרובים, וזאת כחלק מהחלטת הממשלה שהביא רה"מ נתניהו בחודשים האחרונים.

בנימין נתניהו בני גנץ יהודי אתיופיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד