ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
מדינות אחרות יסבלו

עיתון לבנוני: "איראן חלשה ולא תעז לנקום בישראל וארה"ב"

במאמר דעה בעיתון לבנוני מסביר הכותב כי איראן לא תמהר לתקוף מטרות ישראליות או אמריקאיות ולפיכך מי שיסבלו הן תימן ועיראק שאליהן תכוון תקיפה איראנית בתגובה לחיסול | "מה שבטוח הוא שמותו של פאחריזאדה מהווה הפסד גדול עבור הרפובליקה האסלאמית"

עיתון לבנוני: "איראן חלשה ולא תעז לנקום בישראל וארה"ב"
מוחסן פחריזאדה צילום: אינטלי טיימס

במאמר דעה של פובליציסט מוסלמי לבנוני שפורסם היום (חמישי) נטען, כי חיסול מוחסן פחריזאדה, מביא את איראן לגודלה האמיתי, שוב איראן עשויה לכוון את נקמתה נגד מטרות בעירק, סוריה, לבנון או תימן, לא בישראל או בארה"ב. 

"בשלב הנוכחי ולאור ניצחונו של ג'ו ביידן, נראה כי לישראל חשוב להודיע ​​לצוות החדש בבית הלבן שיש גבולות מסוימים שלא ניתן לפרוץ, ללא קשר למי שמתגורר בבית הלבן, בנוסף, ישראל מודאגת מהאפשרות של שינוי בגישה של ארה"ב ליחסים עם טהרן" נכתב במאמר.

לדבריו, "לא יהיה מהפך בוושינגטון נגד מדיניותו של טראמפ באיראן, אך לא מן הנמנע שהממשל האמריקני החדש יזום מגעים עם משלחת איראנית באמצעות אחד משליחיו. הפגישה האמריקאית-איראנית צפויה להתקיים בבירה אירופית, ומטרתה היא לקבוע מסגרת הכוללת תנאים ספציפיים המאפשרים לאמריקה לחזור להסכם הגרעין מ-2015 עם איראן, הסכם שטראמפ ביטל בשנת 2018".

הוא טוען כי "ברור שישראל לא תושפע מתגובות איראן, לפחות עד עכשיו אין שום דבר שמוכיח שישראל עומדת מאחורי חיסול פחריזאדה, שיכול היה באותה מידה להתבצע על ידי גורמי האופוזיציה האיראנים הפועלים יחד עם ישראל, אולם מה שבטוח הוא שמותו של פאחריזאדה מהווה הפסד גדול עבור "הרפובליקה האסלאמית".

כזכור נשיא איראן חסן רוחאני לא היסס להאשים ישירות את ישראל בחיסול באומרו כי "ההתנקשות בפאחריזדה מראה את הייאוש של אויבי (איראן) ואת מידת שנאתם", והוסיף כי החיסול "לא יאט את הדרך הגרעינית של איראן".

השאלה כעת היא "כיצד תגיב איראן להתנקשות?" לטענת פובליציסטים ערביים, איראן לא תעז לפגוע בישראל ולא לפגוע באמריקה. היא גילתה מזמן שהיא אינה מסוגלת לבצע פעולה צבאית משמעותית נגד אחת משני היעדים הללו. ראינו כבר את חוסר היכולת שלהם כאשר היא לא הצליחה לנקום על ההתנקשות בינואר האחרון ליד שדה התעופה בגדאד של קאסם סלימאני, מפקד לשעבר של כוח קודס של חיל משמרות המהפכה האסלאמית, ואבו מהדי אל-מוהנדיס, מנהיג בכיר עיראקי ממיליציה עירקית המזוהה עם איראן.

"שוב איראן תפנה את נקמתה למטרות בעירק, סוריה, לבנון או תימן. במילים אחרות, היא תפנה לעיראקים, סורים, לבנונים ותימנים. איראן הייתה צריכה ללמוד מחיסול סטלימאני ולהבין שהיא איננה מעצמה אזורית המסוגלת למלא תפקיד דומיננטי באזור".

בסופו של דבר, איראן היא מדינת עולם שלישי עם מחצית מאוכלוסייתה שמתחת לקו העוני. זה בוודאי יכול להרוס אותה יותר, אבל בוודאי לא יכול לבנות.

הוא ציין כי "אנו רואים שבכל מקום שהיא התערבה, היא עשתה נזק, עירק מפולגת ומשוסעת בגלל איראן, בלבנון היא עשתה כל שביכולתה כדי לוודא שהמדינה לעולם לא תחזור לעצמה. בסוריה היא הייתה ועודנה שותפה במלחמה שניהל משטר המיעוט נגד תושביה במשך יותר מתשע שנים. בתימן המעורבות שלה פגעה בעם התימני, בעזה היא תומכת בחמאס ובאחים המוסלמים בנוסח טאליבן".

האם לא הגיע הזמן שהנהגת המשטר האיראני תשאל את עצמה: "מה הועיל כל הטילים והפצצות הגרעיניות לברית המועצות? האם הם מנעו את קריסתה בתחילת 1991?"

איראן לבנון מוחסן פחריזאדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד