ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
גל השריפות בירושלים

הוארך מעצרו של החשוד בהצתות: "לסיים את החקירה בהקדם"

לאחר שהודה בהצתת שריפת הענק ברחוב סורוצקין, בית משפט השלום בירושלים האריך את מעצרו של הצעיר החרדי בארבעה ימים נוספים | השופט הורה למשטרה לסיים את החקירה בהקדם

הוארך מעצרו של החשוד בהצתות: "לסיים את החקירה בהקדם"
החשוד בהצתה מוקף בעיגול צילום: דוד רייכמן - צוות הצלה

בית משפט השלום בירושלים האריך היום (חמישי) את מעצרו של הצעיר החשוד בהצתת השריפות בשבוע שעבר בירושלים, בארבעה ימים נוספים. כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', כבר בחקירתו הראשונית הודה הצעיר בהצתת שריפת הענק ברחוב סורוצקין בבירה, אשר גרמה לנזק לעשרות דירות מגורים.

במהלך חקירתו אתמול, התחזקו החשדות נגדו לאחר שמסר לחוקרים פרטים נוספים, ותיאר כיצד ביצע את ההצתה בסורוצקין. שופט בית משפט השלום אלעזר ביאלין ציין בהחלטתו להאריך את מעצרו של החשוד, כי קיימות פעולות חקירה טכניות שיש עוד לבצע, שחשובות לביסוס החשד. בנוסף, הוא דרש מהמשטרה לסיים החקירה בהקדם האפשרי.

כזכור, החשוד בהצתות נעצר בלילה שבין חמישי לשישי כאשר הוא זוהה סמוך לכמה זירות שריפה שהתרחשו במהלך הלילה. בחיפוש בכליו של הצעיר נמצאו חומרים דליקים ומכשיר קשר שעל פי החשד הראשוני נהג החשוד להאזין איתו לגופי ההצלה.

היום, במהלך הדיון בבית המשפט, טען עורך דינו כי המשטרה מורחת את החקירה. "הוא כבר שישה ימים אחרי ההודאה, מדוע המשטרה מבקשת שבעה ימים כשמצבו מורכב"?. כאמור, בית המשפט נעתר חלקית לבקשת המשטרה והאריך את מעצרו בארבעה ימים.

במהלך הלילה הלילה שבין חמישי לשישי, נעצר הצעיר החרדי בשנות ה-20 לחייו, בחשד שהצית את שורת השריפות. בתחילה, עלה הקשר בין שורת הדליקות הלילה בשכונת רוממה החרדית, לבין שריפת הענק בשבוע שעב ברחוב סורוצקין בבירה. אלא, שבמהלך חקירתו, הודה הצעיר כי הוא זה שהצית את השריפה בקומת המחסנים ברחוב סורוצקין, שגרמה לנזק כבד לעשרות דירות, ומספר נפגעים בנפש.

החשוד נעצר, לאחר שבמהלך הלילה  הוזעקו לוחמי למספר אירועי שריפה וניסיונות הצתה של מבנים ורכבים בשכונת רוממה בבירה. האירוע הראשון התרחש סמוך לשעה 21:30, אז הוזעקו צוותי כיבוי והצלה לשריפה בארון חשמל הנמצא בקומה הראשונה של בניין בן 5 קומות ברחוב סורוצקין 9 שבשכונת רוממה.

כתוצאה מהשריפה והעשן, נלכדו מספר דיירים בבתיהם והם חולצו ע"י לוחמי האש בסיוע שוטרי משטרת ירושלים. במקביל לפעולות החילוץ, פעלו הצוותים לכבות את השריפה ולמנוע את התפשטותה לכלל הבניין. מספר ילדים ששאפו עשן נזקקו לטיפול רפואי ושניים מהם פונו לבית החולים כשהם במצב קל.

באופן מחשיד, לוחמי האש וכוחות המשטרה הבחינו בצעיר כשהוא רכוב על אופניו, מגיע לכל זירות השריפה, מה שבסופו של דבר הוביל למעצרו.

אירוע נוסף התרחש מעט לפני חצות הלילה, כאשר שלושה צוותי כיבוי הוזעקו לרחוב גרוסברג בעיר, בעקבות דיווח על שריפת אוטובוס. לוחמי האש שהגיעו תוך זמן קצר למקום, השתלטו במהירות על השריפה ומנעו את שריפת כלי הרכב שהיו באזור וכן את התפשטות האש לרכבים סמוכים.

 

 

 

 

 

שריפה הצתה הארכת מעצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד