ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
החשש מנקמה איראנית

בכירים לשעבר בכור הגרעיני התבקשו להיזהר

כחלק מההיערכות לתגובה איראנית אפשרית לחיסול של 'אבי תוכנית הגרעין' מומחי גרעין ישראליים ובכירים ששירתו בעבר בכור בדימונה, הוזהרו לנקוט במשנה זהירות

בכירים לשעבר בכור הגרעיני התבקשו להיזהר
זירת החיסול של מוחסן פחריזאדה צילום: בלוג המודיעין אינטלי טיימס

במערכת הביטחון ממשיכים לשמור על דריכות מחשש לפעולה איראנית בעקבות ההתנקשות בחייו של מוחסן פחריזאדה, מי שכונה 'אבי תכנית הגרעין' של איראן לפני כשבוע. בכירים במשטר האיראני המשיכו לאיים, גם בימים האחרונים, כי התגובה על חיסולו של איש הגרעין תגיע, אך סירבו לציין מתי.

גורמים במערב העריכו לאחר החיסול כי איראן לא תמהר להגיב, וכי הדבר יכול לקחת חודשים ארוכים. לבכירי הממשל קיימות מספר סיבות להמתין עם פעולת הנקמה, כשהעיקרית שבהן - כניסת ביידן לבית הלבן בחודש הבא.

כחלק מההיערכות לתגובה, מומחי גרעין ישראליים ובכירים ששירתו בעבר בכור בדימונה, הוזהרו לנקוט במשנה זהירות, כך דווח הבוקר (שישי) ב'כאן חדשות'. על פי הדיווח, מדען ששימש בעבר בתפקיד בכיר בכור בדימונה, התבקש להימנע מללכת במסלולי הליכה קבועים, כך שלא יהיה יתאפשר לעקוב אחריו.

בנוסף, התבקש המדען הישראלי להפנות תשומת לב לחבילות ולדווח על כל התרחשות שמעלה את חשדו. העיתונאית כרמלה מנשה דיווחה ב'רשת ב' כי גורמי הביטחון ששוחחו עם המדען מסרו לו כי לא מן הנמנע שגורמים איראנים עוקבים אחר פעילותו באמצעות האינטרנט והרשתות החברתיות.

אתמול דיווח כי בצל המתיחות והחשש מפני פגיעה בישראלים בחו"ל, לאחר חיסולו המיוחס לישראל של מוחסן פחריזאדה, האגף ללוחמה בטרור שבמטה לביטחון לאומי - מזהיר באופן חריג מפני נסיעה לכמה מדינות ברחבי העולם.

בהודעת המטה ללוחמה בטרור נאמר כי  "לאור האיומים הנשמעים באחרונה מצד גורמים איראניים ולאור מעורבותם בעבר של גורמים איראניים בפיגועי טרור במדינות שונות קיים חשש כי איראן תנסה לפעול בדרך זו נגד יעדים ישראלים".

במטה הדגישו כי הזירות אפשריות לפעילות כזו, הן מדינות בקרבת איראן – כגון גאורגיה, אזרבייג'ן, תורכיה, איחוד האמירויות, בחריין, החבל הכורדי בעיראק וכן במזרח התיכון ויבשת אפריקה.

כור גרעיני איראן מוחסן פחריזאדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד