י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
באמצעות שרשראות

וינה: מאסר עולם לגבר שזמם להוריד רכבות מהפסים

בית משפט בווינה גזר בסוף השבוע עונש מאסר עולם על עיראקי שהואשם בניסיון להוריד מהפסים שלוש רכבות נוסעים מהירות גרמניות בשנת 2018

וינה: מאסר עולם לגבר שזמם להוריד רכבות מהפסים
רכבת מהירה, אילוסטרציה צילום: Unsplash

בית הדין בוינה גזר ביום חמישי מאסר עולם על העיראקי בן ה-44, בגין ניסיון להוריד מהפסים רכבות נוסעים מהירות בגרמניה. חבר המושבעים לא קיבל את הכחשתו כי הוא לא תומך במדינה האסלאמית.

הנאשם התגורר בבירת אוסטריה כפליט עם אשתו וארבעת ילדיו מאז 2013.

סוכנות הידיעות האוסטרית APA והערוץ ORF דיווחו כי חבר המושבעים בן שמונה החברים משוכנע שהאיש פעל למען המדינה האסלאמית (דאעש) דבר שהנאשם הכחיש בכל תוקף.

אשתו בת ה-33, שהואשמה בתחילה הכחישה מעורבות, והיא לבסוף זוכתה.

באמצעות עורך דינו, החשוד טען שהוא רצה להפעיל לחץ על מדינות אירופה להוציא את כוחותיהן מעיראק. לדבריו, מעשיו היו "טעות גדולה". על פי הדיווחים בתקשורת הגרמנית, פסק הדין שניתן ביום חמישי עדיין נתון לערעור.

התובעים אמרו כי בשלוש הזדמנויות - בינואר, באוגוסט ובאוקטובר 2018, נסע הגבר בן 44 לאלרסברג, עיירה ליד נירנברג, ברכבת למינכן בגרמניה, ובשתי הזדמנויות הותיר אחריו ציוד שיכול לגרום להורדת הרכבת מהפסים.

באלרסברג הוא ניסה להוריד את הרכבת באמצעות שרשראות, חלקי מתכת, חתיכות עץ וחבל פלדה שנרכשו מחנות חומרי בניין, אך הוא לא הצליח להוריד את הרכבות מהפסים ולא דווח על נפגעים.

אבל במהלך הניסיון הלילי השלישי באוקטובר 2018, רכבת שנשאה 160 נוסעים ודהרה במהירות של 204 ק"מ לשעה, פגעה בחבל פלדה וגרמה לנזק, אך הרכבת לא ירדה מהפסים.

התובעים טענו כי עם הגעתו לאוסטריה, האיש עבד בסופרמרקט בווינה, חיפש קשרים עם דאעש, כולל עם עיראקי המתגורר בשוויץ, לדברי התובעים, בתחילה הוא נסע לפריז ומרסיי בחיפוש אחר מקומות תקיפה, אך החליט להתמקד ברכבות גרמניות מהירות.

רכבת וינה דעאש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד