י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הפגישה החשאית

הנסיך הסעודי: "נתניהו שקרן, אני מאמין רק למלך"

אחרי הפרסום על הפגישה החשאית בין רה"מ וראש המוסד לנסיך הכתר הסעודי מוחמד בן סלמאן, הנסיך טורקי אל-פייסל תוקף ברשת CNN: "אמינותה של סעודיה גבוהה יותר מזאת של נתניהו ואין אף הכנה לנורמליזציה"

הנסיך הסעודי: "נתניהו שקרן, אני מאמין רק למלך"
הנסיך טורקי אל פייסל צילום: 'כאן11'

הנסיך טורקי אל-פייסל, לשעבר ראש המודיעין הסעודי ושגריר לשעבר בוושינגטון ולונדון, אמר כי אמינותה של סעודיה "גבוהה בהרבה" מזו של ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו.

את הדברים הוא אמר בראיון לרשת CNN בערבית, בו דיבר על הדיווח של הפגישה בין נסיך הכתר הסעודי מוחמד בן סלמאן לנתניהו, דיווח אותו הכחיש שר החוץ של סעודיה. אל-פייסל דיבר גם על יחסי סעודיה עם אמריקה ומצב זכויות האדם בערב הסעודית.

על הידיעה על הפגישה לכאורה בין מוחמד בן סלמאן לנתניהו בעיר נום בסעודיה, אמר טורקי אל-פייסל, "שר החוץ הסעודי הנסיך פייסל בן פרחאן הכחיש זאת לחלוטין, ולמרבה הצער התקשורת עוקבת אחר מה שמפורסם בישראל ולא עוקבת אחר מה שמפורסם מהממלכה".

הוא הוסיף: "הממלכה הכחישה זאת ואני חושב שאמינות הממלכה גבוהה בהרבה מאמינותו של אדם כמו נתניהו, אדם שהואשם במדינתו כי שיקר לעם הישראלי בכמה עניינים, אז איך הם יכולים להאמין לשקרן אחד ולא להאמין לאיש ישר אחר בכל הפרסומים הקודמים שלו".

בתשובה לשאלה האם יש הכנות לנורמליזציה בין ערב הסעודית לישראל, אמר אל-פייסל: "אין שום הכנה לכלום. לממלכה יש עמדה קבועה, והמלך, בנאומו הצהיר כי הנושא הפלסטיני הוא הנושא הראשון של הממלכה וכי הממלכה מחויבת ליוזמת השלום הערבית, מדוע דברי המלך אינם אמינים, ודברי נתניהו נכונים?"

באשר לעתיד היחסים בין סעודיה-אמריקה בעידן ג'ו ביידן, אמר אל-פייסל: "לממלכה יש מערכת יחסים ארוכה עם ארצות הברית בין המפלגות השונות, הדמוקרטית והרפובליקנית, וכשהנשיא הנבחר ביידן היה גם סגן נשיא, היחסים עם הנשיא דאז, אובמה, היו במקום, ובמידה מסוימת טובים".

לגבי פעילי זכויות האדם שעוכבו בסעודיה אמר אל-פייסל: "הם נכלאו מטעמי ביטחון, ומתנהלים משפטים סביבם. מערכת המשפט הסעודית היא עצמאית והממשלה לא תתערב בה וכאשר תיקים אלה יסתיימו, הם יפורסמו".

סעודיה מלך סעודיה הסכם שלום ג'ו ביידן פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד