י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מתכנן את הקדנציה

ביידן: מקווה שטראמפ ילחץ את ידי בהשבעה

הנשיא הנבחר ג'ו ביידן אמר כי הוא מקווה, "למען האומה" כי, הנשיא היוצא טראמפ ישתתף בהשבעה, ילחץ את ידו וייתן למדינה להמשיך הלאה. הוא גם הבהיר את התפקיד שמשפחתו תמלא בבית הלבן בעת תפקידו, ואמר כי בנו האנטר שפורסמו לגביו מספר שערוריות לא יהיה איתו בשום עסק

ביידן: מקווה שטראמפ ילחץ את ידי בהשבעה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צילום: מתוך האינסטגרם שלו

הנשיא הנבחר ישב לראיון משותף ראשון עם סגניתו הנבחרת קמלה האריס, ודיבר על מגיפת הקורונה, התפקיד של האריס בממשלו ובדיירי הבית הלבן.

ביידן אמר כי הוא מקווה שהנשיא טראמפ יעמוד על במת ההשבעה ב-20 בינואר כדי שיוכלו להפגין לעולם את העברת השלטון בשלווה.

"אני באמת דואג לתדמית שאנחנו מציגים לשאר העולם," אמר. הוא הוסיף כי זה לא משנה לו באופן אישי אם טראמפ יגיע לטקס ההשבעה ב-20 בינואר, אך אמר שזה חשוב לאומה.

"אני חושב שזה חשוב, אבל זו לגמרי ההחלטה שלו, וזה לא תוצאה אישית בעיני. אבל אני כן חושב שזה חשוב לאמריקה".

באשר לטראמפ בכל הנוגע להשתתפותו בטקס ההשבעה, אמר טראמפ בחג ההודיה כי הוא יודע את התשובה לשאלה זו, אך עדיין לא רוצה לשתף אותה.

בינתיים טראמפ ממשיך למחות על תוצאות הבחירות, כמה מחוקקים רפובליקנים בגבעת הקפיטול לא פרסמו הודעת ברכה לביידן. ביידן אמר שהוא מבין את עמדתם, אך הוסיף כי הוא דיבר עם כמה מעמיתיו לשעבר בסנאט באופן פרטי.

"היו יותר מכמה סנאטורים רפובליקנים שהתקשרו אלי באופן פרטי וברכו אותי," אמר. "אני מבין את המצב שהם נקלעו אליו".

ביידן נשאל גם לגבי בנו האנטר, שהואשם בכך על ידי התקשורת תומכת טראמפ, שהוא עשה עסקים עם גורמים אוקראינים וסינים כאשר ביידן היה סגן נשיא בין השנים 2008-2016.

לדבריו, בנו ובני משפחתו לא יהיו מעורבים בניגודי עניינים בזמן שהוא יהיה נשיא. "הבן שלי, המשפחה שלי לא תהיה מעורבת בשום עסק, שום פרויקט שעומד בסתירה עם תפקידי בכל הנוגע לניגוד עניינים". חתנו של ביידן, ד"ר הווארד קרין, עובד בחברת השקעות המפקחת על פתרונות הבריאות לקורונה.

הוא אמר שהוא יבקש מסגניתו לקחת על עצמה בעיות ספציפיות לפי הצורך. "הצורך הדחוף ביותר שאני לא מסוגל לטפל," הוא אמר, "ילך להאריס". הוא אמר שהוא יבקש ממנה לקחת על עצמה בעיות ספציפיות לפי הצורך.

האריס תיארה את יחסי העבודה שלהם כ"שותפים מלאים".

"אנחנו שותפים מלאים לתהליך הזה, ואני אגיד שהנשיא הנבחר מהיום הראשון שהוא ביקש ממני להצטרף אליו, היה מאוד ברור איתי, והוא רוצה שאני אהיה הראשון והאחרון בחדר" אמרה האריס. "אהיה שותפה מלאה לנשיא הנבחר, ולא משנה מה סדר העדיפויות שלנו, אני אהיה שם כדי לתמוך בו".

ג'ו ביידן דונלד טראמפ ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד