י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מכה לפרויקט החשאי

מומחה טילים רוסי נעצר בחשד שהעביר נתונים סודיים למערב

אנטולי גובנוב, פרופסור רוסי ומומחה למנועי טילים מוצקים. חשוד כמי שהעביר חומרים מסווגים מפרוייקטים צבאיים הנשלטים בידי רוסיה למדינות המערב

מומחה טילים רוסי נעצר בחשד שהעביר נתונים סודיים למערב
אילוסטרציה צילום: unsplash

אחד המומחים המובילים של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לטילים חשאיים ביותר, נעצר בחשד ל"בגידה ברמה גבוהה".

פרופסור אנטולי גובנוב, בן 63, חשוד שהעביר נתוני תכנון תעופה מסווגים מאוד למערב.

הפיזיקאי המוכר נעצר על ידי שירות המודיעין הנגדי של רוסיה-FSB במוסקבה ועומד בפני 12 עד 20 שנות מאסר אם יורשע. כך דווח ה"דיילי מייל" הבריטי.

"על פי החקירה, גובנוב העביר נתוני פיתוח תעופה חשאיים בחו"ל", כך אמר גורם באכיפת החוק. המדען המוביל עבד עם מומחים מערביים בפרויקט בינלאומי בשם Hexafly-Int במטרה לפתח מטוס נוסעים הטס במהירות גבוהה שפועל על דלק מימן. המיזם כלל מומחים מבריטניה, צרפת, גרמניה, הולנד, בלגיה, איטליה ואוסטרליה.

העיתון "קומרסנט" דיווח ממקורות המקורבים למדען כי ההתעניינות העיקרית שלו היא "תכנון טילים שעדיין לא נמצאים בשירות הצבא". הוא ביצע כמה התפתחויות מדעיות בתחום, גובנוב ידוע כמומחה במנועי טילים מוצקים על-קוליים.

על פי הדיווח מרוסיה, הוא חתם על התחייבויות שלא למסור פרטים על הטכנולוגיה הפורצת דרך למעצמות זרות, אך ב-FSB מאמינים כי הוא הפר את ההתחייבויות הללו, נאמר בעיתון "קומרסנט".

גובנוב הוא חלק משושלת מדענים שכללה את חותנו פרופסור ליאוניד שקדוב, מעצב תעופה סובייטי מוביל. שתיים מבנותיו ובנו גם הם פיזיקאים בכירים.

טילים רוסיה מרגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד