י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"כל הקיר זז"

רעידת אדמה בטורקיה הורגשה בישראל

רעידת אדמה שהתרחשה במרחק מאות קילומטרים מנהריה, בין טורקיה לקפריסין, הורגשה בצהרי השבת בישראל | חיים מקריית ים: "יצאנו החוצה לראות אם יש צונאמי כי אנחנו גרים ליד הים" | בחסדי שמים בארץ לא דווח על נפגעים או על נזק | צפו

רעידת אדמה בטורקיה הורגשה בישראל
רעידת אדמה צילום: pixabay

רעידת אדמה בעוצמה של 5.3 דרגות שהתרחשה בצהריים (שבת) בין טורקיה לקפריסין, הורגשה גם על ידי רבים בישראל וגרמה לחץ אצל רבים מהתושבים. לפי המכון הגאופיסי בטורקיה, עומקו של הרעש שהתרחש כ-61 ק"מ מדרום לאנטליה, היה כ-82 ק"מ. המכון הגיאולוגי בישראל עדכן כי מוקד רעידת האדמה היה במרחק של 436 ק"מ מנהריה.

תושבים רבים שיתפו כי הרגישו את הרעידה גם בישראל. חיים אילוז תושב הקריות סיפר כי הוא היה בטוח שעוד רגע הבית קורס. "כבר הרבה זמן מזהירים מרעידת אדמה בישראל, והייתי בטוח שהנה זה הגיע אלינו. קראתי לאשתי ורצנו יחד החוצה".

גם תושבים בנהריה שהייתה קרובה יותר למוקד הרעש חוו את הרעידה. אחת מהם סיפרה כי "כל הקיר זז, חשבתי שעוד רגע הארון קורס עלי. תפסתי את אחותי ורצנו מהבית. בחוץ פגשתי את השכנים שברחו גם הם".

נזכיר, כי לפני כחודשיים חוו שבעה ערים ואיים בוון וטורקיה רעידת אדמה עוצמתית שבה נהרגו יותר מ-100 בני אדם. הרעש זרע הרס רב בעיר איזמיר שבמערב טורקיה וגם באי היווני סאמוס. יותר מאלף בני אדם נפצעו באותה רעידה, רובם המוחלט בטורקיה.

רעידת אדמה טורקיה נהריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד