י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
צפו בתיעוד

שיטפונות בנגב ובערבה; עשרות בני אדם נזקקו לחילוץ

הגשמים בדרום גרמו היום לשיטפונות בזק בנגב ובערבה. עשרות מטיילים חולצו בשלום לאחר שהגיעו על אף האזהרות. מד"א דיווח על רוכב אופנוע שחולץ עם היפותרמיה קלה. זרימה חזקה נרשמה בנחלים רבים במדבר יהודה, ובפרט באזור ים המלח

שיטפונות בנגב ובערבה; עשרות בני אדם נזקקו לחילוץ
אילוסטרציה צילום: דוד כהן, פלאש 90

שבת חורפית במיוחד: מזג האוויר הסוער במהלך השבת הביא לשיטפונות בזק בנגב ובערבה. בעקבות השיטפונות עשרות מטיילים נזקקו לחילוץ. המשטרה הודיעה אחר הצהריים כי כביש 90 נחסם לתנועה בשני הכיוונים בקטע שבין מחסום דרגות למלונות ים המלח עקב הצפה על הכביש.

רוכב אופנוע חולץ בצהריים לאחר שנתקע בשיטפון שנוצר בכביש חצאים-באר שבע. חובש בכיר במד"א יאסר אבו קויידר סיפר כי "כשהגענו למקום, ראינו גבר על גבעה בין העצים לאחר שנתקע עם האופנוע בנחל שהוצף. הוא היה בהכרה מלאה ועובר אורח שחלף והבחין בו הזעיק עזרה. חילצו אותו אלינו, הוא סבל מהפותרמיה קלה והיה רטוב. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל חימום חום הגוף ופינינו אותו במצב יציב לבית החולים".

בנוסף, במהלך השבת התקבלה הודעה במוקד 102 של מחוז דרום על אדם שלכוד על עץ בתוך נחל עם זרימה חזקה של מים ויש חשש לחייו. לוחמי האש של תחנת ב״ש הכוללים את היחידה לחילוצים מיוחדים וממים זורמים פעלו לחילוץ רוכב אופנוע שניסה לחצות את נחל ב״ש כשזרימת המים הייתה חזקה, ומשלא הצליח טיפס על עץ והיה לכוד בתוך הנחל.

לוחם אש ממוגן בחליפת צלילה נכנס לתוך הנחל כשהוא מאובטח באמצעות חבלים והצליח להגיע לתוך הלכוד. לאחר בירור מצבו של הלכוד התברר שהוא במצב טוב ויוכל לצאת מהנחל כשהוא מאובטח באמצעות חבלים אל לוחם האש המחלץ. הלכוד חולץ אל מחוץ לנחל לטיפול מד״א במצב טוב עם חשד להיפותרמיה.

עיקר הגשם כאמור היה בדרום ובערבה. מהמועצה האזורית הערבה התיכונה נמסר כי בתוך עשרים דקות בלבד נמדדו בעין יהב 9.1 מ"מ של גשם. שבר ענן מעל הערבה התיכונה גרם לשיטפונות במכתש הקטן, נחל מזר, נחל סיף, נעל גוב, נחל צין, נחל פרס, נחל נקרות, נחל נמיה, נחל מסור, נחל תמר וצפית.

בשבת אחר הצהריים חלה רגיעה בגשמים. מחר (ראשון) צפוי גשם מקומי קל בצפון הארץ ובמרכזה שייפסק עד לשעות הערב. ביום שני צפויה התחממות ניכרת

שטפונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד