י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מאחורי הקלעים של הפוליטיקה

הסולחה של ליצמן עם הפרויקטור והדיל של הסופגנייה

הטור השבועי 'בשלוש קריאות' עם הסיפורים שהתרחשו מאחורי הקלעים בפוליטיקה החרדית - עליהם לא תקראו בשום מקום אחר • והשבוע: ליצמן התפייס עם גמזו, הטשולנט שנגמר מהר מאוד בלשכת יו"ר הסיעה, מלחמת בעלזא- ויז'ניץ בוועדת הכספים ודיל הסופגנייה של ארבל עם סגן השר

הסולחה של ליצמן עם הפרויקטור והדיל של הסופגנייה
רוני גמזו לצידו של ליצמן צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

קריאה ראשונה: הסולחה של ליצמן עם פרופ' רוני גמזו

המתקפה של השר יעקב ליצמן כנגד פרויקטור הקורונה לשעבר רוני גמזו היית חריגה, במהלכה היא גם ירדה לפסים שלא היו מוכרים במערכת הפוליטית, קריאה לפיטורים והתקפה אישית, אך גם חריגה שכן ליצמן היה זה שהביא את אותו גמזו לכהן כמנכ"ל משרד הבריאות תחת כהונתו כסגן שר במעמד שר.

ליצמן פרש מהממשלה בשיא התפקיד של פרופ' גמזו ומאז תחילת השנה השניים לא החליפו מילה.

ל'שלוש קריאות' נודע כי ביום חמישי השבוע נפגשו השניים בתל אביב לפגישת פיוס, ליצמן הגיע ביום חמישי לטקס חנוכת מחלקת טיפול נמרץ בבית החולים איכילוב, כשהוא מקדים להגיע לטקס במשך מספר דקות, ועד לפגישה עם גמזו שאף כיבד ויצא לקבל את פניו בפתח בית החולים.

אחרי הפגישה היה נראה כי הם סיכמו לשים את המחלוקות בצד ולהמשיך הלאה.

'שלוש קריאות' מעודד אהבה ואחווה בתקווה להרבות שלום בעולם.

קריאה שנייה: סמוטריץ הטריל את החכי"ם החרדים במלחמות ויז'ניץ ובעלזא

בוועדת הכספים השבוע היה נראה כי הם נערכים לבחירות ומי שגילה בקיאות במחלוקות הפנימיות ביהדות התורה הוא דווקא הח"כ הסרוג בצלאל סמוטריץ׳ שמעלה חשד כי הוא קורא קבוע של 'בחדרי חרדים' שחושף את כל הקרבות.

סמוטריץ׳ שקיבל את הזכות לדבר בדיון עקץ, "אני שמח שאתה נותן לי לדבר אחרון כי...", גפני מיהר לתקן: "אתה לא אחרון, אייכלר מדבר אחריך". סמוטריץ': "ויז'ניץ לפני בעלזא זה לא חידוש גדול", כשהוא מכוון לסדר המקומות בסיעה שמעוררת מחלוקות בסיעת אגודת ישראל.

חבר הכנסת טסלר שנכח במקום הציע לתת הסברים, "אתה רוצה שאני יענה לך?", שאל את סמוטריץ' שדחה את ההצעה, "אתה בכלל לא הויז'ניץ האמיתי, אתה ויז'ניץ בני ברק, אנחנו סערט" (כשהוא מתייחס לקרבתו לחסידות סערט ויז'ניץ בחיפה).

חבר הכנסת יצחק פינדרוס ניסה לגשר על הפערים, "בצלאל זה שאתה רוצה לשים אותו בסערט זה בסדר, אבל הבעיה היא שסערט בשלומי אמונים, סיבכת אותו לגמרי", סמוטריץ' הגיב לו כחסיד בקיא "אתם הליטאים אל תתערבו בכלל", אמר.

כאן נכנס גפני גם הוא לוויכוח, "אתם החסידים לא הייתם מסתדרים בלעדינו", סמוטריץ' שאל: "מהאבא או מהאמא, איך אתה רוצה שנתייחס אליך?", תוך שהוא מוסיף: "גפני לקח את החריפות הליטאית מהאבא ואת הספודיק היפה מהאמא".

קריאה שלישית: הח"כ שהגיע רעב מידי לכנסת

בשבוע האחרון היה נראה שחבר הכנסת משה ארבל מש"ס הגיע לכנסת שהוא רעב, כל הסמנים שהגיעו לידי 'שלוש קריאות' העידו על כך. כבר בדיון במליאת הכנסת השבוע הוא ניצל את בואו של סגן שר הבריאות יואב קיש שהגיע להשיב לשאילתות במליאה.

ארבל ששימש כסגן יו"ר הכנסת בזמן דבריו של קיש בירר מולו כמה דברים לקראת חנוכה "מבחינת משרד הבריאות יש עדיפות בענייני שומן רווי בחנוכה בין סופגנייה לספינג'? או שלא בדקתם את זה?", שאל ארבל, סגן השר קיש השיב: "במשרד הבריאות אם השאלה מתחילה בשומן, התשובה היא: עדיף שלא".

"אבל", הוסיף סגן השר, "סופגנית ספינג' אחת אני מרשה לך, אבל גם תביא לי אחת, אם כבר אנחנו הולכים לדיל בעניין הזה". אנחנו נחכה לראות את הדיל שכידוע ארבל שנודע גם כשדכן לא יודע להשיב אנשים ריקם.

הרעב לא נשאר שם, ביום רביעי הזמין ח"כ מיכאל מלכיאלי את חברי סיעתו למיני גיבושון בלשכתו, לצורך האירוע הוכן סיר טשלונט ספרדי במיוחד. אבל אין אירוע בלי פיגוע. מארגן האירוע שאת שמו נשמור במערכת, הזמין סיר שעליו הגמרא אומרת אין הקומץ משביע את הארי. על כן חברי הכנסת הנחמדים אזרו אומץ ואצו רצו להביא מחדרם את האוכל שהרבנית שלחה איתם בבוקר לעבודה.

ארבל גם לאחר סיום שבוע פוליטי עמוס, חזר הביתה היישר למבטח, ולידנו הגיע תיעוד מ'המושטים של משה',  שתיעד לכבודם של אחד מערוצי הטלוויזיה, ואנחנו נזכיר שאנחנו ממתינים להזמנה לאחר שהתזכורת הקודמת לא הבשילה למנת קוגל בלשכה.

שלוש קריאות רוני גמזו יעקב ליצמן משה ארבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד