י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בפני כיתת יורים

דיווח: הוצא להורג בגין הפרת חוקי הקורונה

צפון קוריאה הוציאה להורג אזרח בפומבי על ידי כיתת יורים בגין הפרת חוקי הקורונה | בעבר הכריז הדיקטטור השולט במדינה כי לא דווח אף לא על מקרה קורונה אחד במדינה

דיווח: הוצא להורג בגין הפרת חוקי הקורונה
אזרחים בצפון קוריאה צילום: משה שי, פלאש 90

על פי הדיווח בכלי תקשורת באסיה, צפון קוריאה קיימה הוצאה להורג פומבית על ידי כיתת יורים כדי להעניש אדם שהפר את ההוראות, ההוצאה הייתה בפומבי כדי להפחיד את שאר האזרחים.

אדם שהואשם בהברחות מעבר לגבול הסיני הסגור נורה למוות ב-28 בנובמבר במטרה להפחיד אנשים אחרים לקיים את כל הכללים, כך על פי רדיו Radio Free Asia.

בעוד שצפון קוריאה טוענת רשמית כי מעולם לא היה לה מקרה של קורונה, משטרו של קים ג'ונג און הביא "לסגר חירום ברמה גבוהה במיוחד" והכוחות הצטוו לירות במסיגי גבול על גבול סין, כך על פי הדיווח.

"הם קיימו הוצאה להורג פומבית על ידי כיתת יורים לאיים על התושבים כאן באזור הגבול, כי היה קשרים רבים עם אנשים בצד השני של הגבול, כולל הרבה הברחות", אמר גורם אחד.

מי שנידון למוות תואר כגבר בשנות ה-50 לחייו שהואשם בהברחה עם שותפים עסקיים סיניים מעבר לגבול שהיה סגור במשך רוב שנת 2020 עקב נגיף הקורונה.

סין היא השותפה המסייעת העיקרית ביותר לצפון קוריאה, אך הסחר בין השניים צנח ב-75% בגלל המגיפה. מחשש שמבריחים עלולים להביא את הנגיף, משטרו של קים הגדיל את נוכחותו הצבאית בגבול כדי לאכוף את המגבלות.

המשטר בפיונגיאנג גם שלח יחידות מיוחדות לבדיקת משמרות הגבול ולוודא שאינן מעורבות בהברחות עצמן, כך על פי הדיווח. הרשויות שינו את אתר ההוצאה להורג כדי להימנע מבדיקה בינלאומית.

הרשויות הורו על חיילים לירות בכל מי שמתקרב לגבול ללא אזהרה, ללא קשר למי שהאדם או הסיבה שלו להיות באזור.

בתוך כך מומחים מתלבטים האם צפון קוריאה תחדש בקרוב ניסויי טילים גדולים כדי לנסות למשוך את תשומת ליבו של ביידן. והדרום מצפה כי קים ג'ון און יקיים מצעד צבאי לקראת קונגרס המפלגה בינואר בהפגנת כוח בסמוך להשבעתו של ביידן.

קורונה צפון קוריאה ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד