י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
רשימה בהתרסקות?

הבית היהודי נערך לפריימריז לראשות ולרשימת המפלגה

ההצבעה על פיזור הכנסת בסוף השבוע האחרון מעוררת את ראשי המפלגות השונות לצאת ולרענן את השורות | במפלגת 'הבית היהודי' שגם כך מצבה בכי רע בסקרים, נערכים לפריימריז ולתוכנית הבראה בניסיון להציל את המפלגה

הבית היהודי נערך לפריימריז לראשות ולרשימת המפלגה
הרב רפי פרץ צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

בעקבות ההצבעה על פיזור הכנסת ביום רביעי ולקראת המשך קידום החקיקה, כשבאופק גם פיזור הכנסת באופן אוטומטי בעוד 19 יום, בבית היהודי נערכים לפריירמיז למרות שבסקרים האחרונים הם לא עוברים את אחוז החסימה.

יו״ר הבית היהודי, השר רפי פרץ, שיגר מכתב לפעילי המפלגה בה הא הודיע כי במידה והכנסת תפוזר ב23.12 יתקיימו פריימריז במרכז המפלגה ליו״ר ולרשימה. "במידה ותהיה פשרה נוספת, נתחיל בתהליך של חידוש פני המפלגה", כתב.

פרץ כותב כי הוא ערך פגישות בשטח עם פעילים ונציגי המפלגה ברשויות המקומיות, "ניהלתי שיח פתוח על מצב המפלגה, ועל התהליכים שכדאי וצריך לעשות כדי להחזיר את מפלגת הבית היהודי למקום הראוי לה בתור מפלגת הציונות הדתית".

פרץ נערך לשתי תרחישים, הראשונה יציאה מהירה לבחירות – עם פיזור הכנסת עד לתאריך 23/12/2020, והשני לדחייה של הבחירות הארציות בלפחות שלשה חודשים עד לחודש מרץ במקרה שימצאו פשרה.

במקרה של פיזור הכנסת בימים הקרובים, קורא פרץ למנות יו"ר לנשיאות המרכז ולחדש חברות למרכז המפלגה וכן לכנס את מרכז המפלגה ביום שלישי 5/1/21, בו תוחלט הוראת שעה להעביר את הפריימריז מהמתפקדים לחברי המרכז.

במידה ויוכרזו בחירות בתקופה הקרובה, פרץ ממליץ לקיים בחירות ליושב ראש הרשימה ביום שלישי בתאריך 19/1/2021, וכשבוע לאחר מכן בתאריך 26/1/2021 ייערכו בחירות לרשימת הבית היהודי לכנסת.

במידה ותתקיים פשרה נוספת, והכנסת לא תתפזר במהלך חודש דצמבר, והבחירות הארציות יידחו בלפחות שלשה חודשים, כותב פרץ לפעילים, "נתחיל בתהליך של חידוש פני המפלגה, הקמת המוסדות של המפלגה, וחידוש הפורומים השונים.
תהליך זה ייעשה במספר שלבים:


1. מינוי יו"ר לנשיאות המרכז                                                                                                                                       

2. חידוש חברות למרכז המפלגה.

3. כדי להיערך למצב של הקדמת הבחירות – ייערך בכל מקרה כינוס מרכז ביום שלישי 5/1/21, בו תוחלט הוראת שעה להעביר את הפריימריז מהמתפקדים לחברי המרכז".

4. כשבועיים לאחר שיוכרזו בחירות כלליות, ייערכו בחירות ליו"ר המפלגה ולרשימה לכנסת.

במידה ולא יוכרזו בחירות מיידיות, ומצב הקורונה ישתפר, נוכל לבחון את האפשרות לצאת למפקד רחב ופריימריז ולייצר חיבורים נוספים. במתווה הנוכחי אנחנו מכינים את האפשרות שהבחירות תהיינה באופן מיידי, ולא יהיה זמן למפקד רחב, אנחנו לא מתכוונים לחזור על קיבוע הרשימה, אלא נצא לבחירות עם מרכז המפלגה".

עוד יוזם פרץ, "חידוש מוסדות המפלגה – מזכירות, נשיאות, בית דין, וועדת בחירות וחידוש הפורומים השונים"

השר רפי פרץ מסר, "הגעתי לבית היהודי על מנת להציל את הייצוג של הציונות הדתית בפוליטיקה הישראלית. נקראתי לדגל בשעת משבר ומה שעמד על הפרק אלו הדגלים של הציונות הדתית. כעת המערכת הפוליטית עוברת טלטלה גדולה ועל הבית היהודי לעשות את המיטב בכדי להגיע לבחירות מוכנים. המטרה שלנו להביא קהלים חדשים ולחזק את השורות, אך במידה ונצא לבחירות, לוח הזמנים יתקצר ונצטרך לעשות את ההתאמות והחיבורים הנכונים כדי לשמר את כוחה של הציונות הדתית גם בכנסת הבאה".

הבית היהודי פריימריז רפי פרץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד