י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הסתירות של גנץ

כוכב חדש; סאגת אייזנקוט: כולם נגד כולם

בשבוע שעבר הכנסת אישרה בטרומית את הצעת החוק לפיזור הכנסת, אישור ההצעה פתח מחדש את בורסת השמות החיבורים והפילוגים בזירה הפוליטית, אחד השמות החמים בבורסת השמות הוא גדי אייזנקוט, שסביבו נפתח מרוץ מי יצליח לצרפו לרשימתו

כוכב חדש; סאגת אייזנקוט: כולם נגד כולם
גדי אייזנקוט צילום: פלאש 90

בשבוע שעבר ביום רביעי נפל דבר בפוליטיקה הישראלית, הכנסת אישרה בטרומית את הצעת החוק לפיזור הכנסת, אישור ההצעה פתח מחדש את בורסת השמות החיבורים והפילוגים בזירה הפוליטית, אחד השמות החמים בבורסת השמות הוא גדי אייזנקוט הרמטכ"ל לשעבר שהצהיר כי הוא מעוניין להיכנס לפוליטיקה, וסביבו נפתח מרוץ של ממש.

בצל סאגת אייזנקוט התפתחה גם שאלת המשך החיבור בין יש עתיד בראשותו של יאיר לפיד לתל"ם בהנהגתו של משה יעלון. לאחר שבימים האחרונים דווח כי יעלון שוקל את המשך דרכו הפוליטית ושוקל להקים מפלגה חדשה עם הרמטכ"ל לשעבר איינזקוט.

הערב דיווח עמית סגל, כי מקורבי אייזנקוט טוענים שאין שום סיכום עם יעלון ואין שום החלטה כרגע להיכנס לפוליטיקה, עוד הוסיף סגל על העדפותיו של אייזנקוט "אייזנקוט לא מתכוון לרוץ עם לפיד בגלל המסר האנטי חרדי, בנט בגלל הסמוטריצ׳ים, וגם לא עם חולדאי או גנץ, איזנקוט מעדיף מפלגת מרכז-ימין".

לסיכום כתב עמית סגל "בינתיים ביש עתיד הלם מההתנהלות של יעלון: שבעצם אומר- אם אשאר איתך זה מחוסר ברירה". בתוך כך אמר הערב יאיר לפיד בחדשות 13 ״אני לא כועס על בוגי. מותר לפוליטיקאים לבדוק את מצבם, אבל אם רוצים להחליף שלטון, 'יש עתיד' היא האפשרות היחידה״. עוד דווח כי יעלון ולפיד סיכמו הערב כי ימשיכו לקיים ישיבות סיעה יחד.

בכך לא תמו הצרות של לפיד בחדשות 12 אמר הערב שותפו לשעבר ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון יושב ראש מפלגת כחול לבן בני גנץ "אין אפשרות לשיתוף פעולה עם לפיד בסיעה אחת", מנגד בחדשות 13 נשמע גנץ מפויס יותר ואמר "בפוליטיקה הכל יכול לקרות, אני לא שונא אף אחד"

יצוין כי בראיון של בני גנץ בחדשות 12 הוא התייחס גם למרוץ סביב צירופו של הכוכב החדש בסביבה "אשמח אם אייזנקוט יבחר להצטרף אליי לקראת הבחירות" אמר גנץ.

חבר הכנסת משה יעלון התייחס הערב גם לנושא המשך שיתוף הפעולה עם לפיד, וגם לגישושים שלו מול אייזנקוט, ובראיון ל'כאן חדשות'' אמר יעלון "לא החלטתי לעזוב את לפיד, ההחלטות יתקבלו כשיהיו בחירות".

"נפגשתי עם אייזנקוט השבוע, הוא איש מצוין ואנחנו מתראים הרבה. הוא עוד לא קיבל החלטה אם להיכנס לפוליטיקה - מקווה שיחליט שכן" הוסיף יעלון.

בני גנץ יאיר לפיד משה יעלון גדי אייזנקוט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד