י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מסלול עוקף נתניהו

אחרי שנים של נתק: גנץ יגיע לביקור בירדן?

בניסיון להחיות את המו"מ עם הפלסטינים, מדווח בשעות האחרונות כי מלך ירדן הזמין לפגישה את שר הביטחון הישראלי בני גנץ לפגישה בעמאן. זאת לאחר כמה שנים של נתק בין המלך לראש הממשלה נתניהו

אחרי שנים של נתק: גנץ יגיע לביקור בירדן?
בני גנץ בפיקוד העורף בעבר צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

במטרה להחיות את המשא ומתן בין הפלסטינים לישראל, קיבל שר הביטחון בני גנץ הזמנה רשמית לבקר בעמאן ולהיפגש עם המלך הירדני בימים הקרובים.

על פי הדיווח בתקשורת הערבית, שר החוץ הירדני, איימן ספדי, העביר את ההזמנה לעמיתו הישראלי שר החוץ גבי אשכנזי, ביום חמישי שעבר, במהלך פגישה ביניהם במעבר הגבול אלנבי (גשר המלך חוסיין), פגישה שהיתה חשאית ופורסמה רק לאחר שהתקיימה.

כזכור, המלך הירדני סירב שוב ושוב בשנים האחרונות להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ועל פי הדיווחים בתקשורת הערבית בשנה שעברה, הוא סירב לקבל ממנו שיחות טלפון.

על פי הדיווח, אשכנזי וספאדי דנו בדרכים לתקן את המבוי הסתום שהעיב על היחסים בין שתי המדינות בשנים האחרונות, במיוחד לאחר תקרית הדיפלומט הישראלי בשגרירות הישראלית בעמאן.

כזכור, ביולי 2017, דיפלומט ישראלי הרג שני ירדנים במהלך אירוע ירי בתוך שגרירות ישראל בעמאן, לאחר שהתגלע סכסוך ביניהם. במהלך השנים האחרונות ירדן לא הסתירה את כעסה על מעשי ממשלת ישראל בנושא הפלסטיני והודיעה כי תנקוט בצעדים חד צדדיים.

ד"ר נידאל אלתאני, לשעבר חבר הפרלמנט הירדני, אמר כי "יחסי ירדן-ישראל נמצאים במצב של קיפאון וחוסר אמון, במיוחד לאחר מקרים חד-צדדיים, בגלל בניה בהתנחלויות ומגמי ייהוד שכונות ערביות בירושלים".

בראיון לאתר הרוסי 'ספוטניק' בשפה הערבית, הוסיף הד"ר אלתאני ואמר: "ניצחונו של ביידן מחזירים את פיתרון שתי המדינות בראש סדר העדיפויות במטרה להקים מדינה פלסטינית על אדמתה הלאומית, ובהתאם להחלטות הבינלאומיות הרלוונטיות ויוזמת השלום הערבית".

הוא הוסיף כי "למען העניינים הללו המעניקים עדיפות לנושא הפלסטיני, המלך הירדני עבדאללה, הזמין את שר הביטחון הישראלי בני גנץ לפגישה אישית". כזכור לאחר הקפאה של חצי שנה, הודיעה הרשות הפלסטינית ב-17 בנובמבר על חידוש התיאום הביטחוני והאזרחי עם הצד הישראלי.

ביום שישי האחרון קרא השר גנץ לפלסטינים לנהל משא ומתן, בטענה כי זה אינטרס שלהם, שר הביטחון אמר את הדברים בסרטון, בו הוא שיבח את חזרת התיאום הביטחוני עם הצד הפלסטיני, ואת חשיבות התיאום הזה.

מלך ירדן בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד