ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הבחירות לסנאט

טראמפ נאם בעצרת אך התמקד בהפסד שלו

לא יורד מהעץ: בעצרת בחירות בג'ורג'יה לטובת המועמדים הרפובליקנים לסנאט, תקף טראמפ שוב ושוב את תוצאות הבחירות לנשיאות וקרא לפעול באומץ ובנחישות לשינוי התוצאות | ניצחון רפובליקני בסנאט יחליש את כוחו של ביידן ואת סמכויותיו

טראמפ נאם בעצרת אך התמקד בהפסד שלו
העצרת בג'ורג'יה צילום: מתוך הטוויטר

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הגיע הלילה (בין שבת לראשון) לג'ורג'יה, וערך בה עצרת ענקית בהשתתפות עשרות אלפים, הנשיא עודד בנאומו את קהל תומכיו להצביע בבחירות בסנאט שצפויות להתקיים בחודש הבא.

"מדובר בהחלטה מאוד פשוטה, אתם תצביעו האם ילדיכם יגדלו במדינה סוציאליסטית או מדינה חופשית. סוציאליזם הוא רק ההתחלה עבור הדמוקרטים. הם רוצים להיכנס לשיטת ממשל קומוניסטי", אמר הנשיא לתומכיו במהלך העצרת. מדובר בעצרת התמיכה הראשונה שמוביל הנשיא מאז הפסיד בבחירות לנשיאות בחודש נובמבר.

מול קהל של עשרות אלפי תומכים בדרום ג'ורג'יה, טראמפ טען שוב ושוב, כי הוא ניצח בבחירות לנשיאות, וקרא לאלה שבממשל לעזור לו להפוך את התוצאה "באומץ ובחוכמה".

טראמפ הגיעה לג'ורג'יה לקראת הבחירות הקריטיות לסנאט האמריקני בינואר, אשר יכריעו את השליטה בבית העליון ובסופו של דבר ימלאו תפקיד מכריע אצל הנשיא ג'ו ביידן, אם הדמוקרטים ינצחו, יכולתו של ביידן לחוקק תהיה קלה יותר כי יהיה לו רוב בסנאט, אך אם הרפובליקנים ינצחו, הם ישלטו בסנאט וימררו את חייו של ביידן בכל הנוגע להעברת חוקים.

אם הדמוקרטים ג'ון אוסוף, ורפאל וורנוק, ינצחו, הרפובליקנים ישתלטו למעשה על הסנאט על ידי יצירת שיווין של 50-50, אז סגנית הנשיא קמלה האריס תחזיק בכוח להצבעה מכריעה. אך ניצחון רפובליקני יבטיח שהמפלגה תשמור על השליטה בסנאט, דבר שישתק למעשה את ביידן מלהעביר חוקים.

במקביל, על רקע קיום העצרת פורסם ביום שבת, כי רק 26 מתוך 249 רפובליקנים בקונגרס מוכנים לומר שטראמפ הפסיד, כך עולה מסקר שנערך בארצות הברית.

 

טראמפ אמנם נסע לג'ורג'יה כמפגן תמיכה בשני המועמדים לסנאט הרפובליקני בינואר, קלי לופלר ודיוויד פרדו, אך השקיע את מרבית הזמן בנאום נגד תוצאות הבחירות לנשיאות.

טראמפ אמר במהלך העצרת כי תוצאות הבחירות זויפו במדינות המתנדנדות בהן הפסיד. ושאנשי הקמפיין שלו הגישו תביעה המערערת על תוצאות הבחירות של מדינת ג'ורג'יה, הם ביקשו לפסול את קולות ההצבעה בדואר במדינה.

"הם רימו והם זייפו את הבחירות שלנו לנשיאות, אבל אנחנו עדיין ננצח אותם", טען טראמפ "והם גם ינסו לזייף את הבחירות לסנאט", אמר טראמפ.

בשלב מסוים תיאר טראמפ "מה היינו עושים בארבע השנים הבאות" בהתייחס למדיניות חוץ הקשורה לאיראן וסין. הוא טען כי אם הוא יחשוב שהוא באמת הפסיד בבחירות לנשיאות, הוא יהיה "מאוד אדיב בלהכיר בהפסד", הוא אמר "הייתי נוסע לפלורידה, הייתי לוקח את זה בקלות, אבל רימו אותנו".

בשלב מסוים הוא 'איבד את זה' ועבר לדבר על דברים אחרים תוך שהוא מכריז: "אני אוהב מלפפונים".

על פי הדיווח ב"וושינגטון פוסט" הפעיל הנשיא טראמפ לחץ על המושל הרפובליקני של מדינת ג'ורג'יה, בריאן קאמפ, לפסול את תוצאות הבחירות ולהורות לרשות המחוקקת במדינה למנות אלקטורים רפובליקניים תוך התעלמות מהתוצאות.

קאמפ סרב לבקשה וטען כי אין זה בסמכותו לפעול כך, וסירב בנוסף לבקשתו של הנשיא להורות על בדיקה של תוצאות הבחירות בקולות שנשלחו בדואר, בטענה כי מדובר בסמכותו של מזכיר המדינה להורות על כזו בדיקה.

דונאלד טראמפ בחירות סנאט אמריקאי ג'ורג'יה רפובליקאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד