י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
אתגר המצוינות

מאיכלוב לפנסילבניה לפדה-פוריה: מנהל חדש למערך הלב

ד"ר עידו בירתי מונה לתפקיד מנהל המערך הקרדיווסקולארי של המרכז הרפואי פדה-פוריה. בתפקידו הקודם ניהל את יחידת התקנים לבביים מכאניים באחד המרכזים המובילים בארה"ב, "החזון שלי הוא לקחת את מערך הלב, בלב הפריפריה הצפונית ולהוכיח שניתן ליצור כאן מרכז מצוינות ברמה ארצית ובינלאומית"

מאיכלוב לפנסילבניה לפדה-פוריה: מנהל חדש למערך הלב
אילוסטרציה צילום: pixabay

בחודש האחרון נכנס לתפקידו מנהל החדש של מערך הלב במרכז הרפואי פדה-פוריה, הדוקטור עידו בירתי, בירתי הוא בוגר הפקולטה לרפואה בטכניון והתמחה בקרדיולוגיה בביה"ח איכילוב.

בהמשך יצא בירתי להשתלמות עמיתים באי ספיקת לב מתקדמת בביה"ח של אוניברסיטת פנסילבניה, שהיא בין האוניברסיטאות המובילות בתחום. שם, התמקצע באי ספיקת לב מתקדמת, כולל טיפול בהתקנים לבביים מכאניים והשתלות לב, כעת הוא חזר ארצה לקדם את הרפואה בפריפריה.

בשנת 2015 התמנה ד"ר בירתי כרופא בכיר ביחידה לאי ספיקת לב מתקדמת. מדובר ביחידה גדולה המבצעת כ60 השתלות לב בשנה ובשנת 2018 החל לנהל את יחידת התקנים לבביים מכאניים (Mechanical Circulatory Support) בה נערכים כ-40-50 השתלות של התקנים התומכים בפעולת הצד השמאלי של הלב (left ventricular assist device) בשנה.

ד"ר בירתי צבר ניסיון רב בטיפול באי ספיקת לב מתקדמת, כולל טיפול במצבים שמחייבים טיפול מציל חיים בתמיכה לבבית מכאנית ובאקמו (ECMO). 

ד"ר עידו בירתי

ד"ר בירתי שהיה כאמור בשנים האחרונות בפנסילבניה יחד עם רעייתו ו-3 ילדיו נשאל לסיבת חזרתם ארצה הוא עונה בהתרגשות, "אשתי ואני תמיד ידענו שאנחנו רוצים לחיות ולגדל את הילדים שלנו במדינת ישראל. הגעתי לפדה-פוריה כי בעיני האתגר האמיתי הוא דווקא בבי"ח בפריפריה שיש לו מערך קרדיולוגי מפואר עם פוטנציאל להיות מוביל בתחומו".

ד"ר בירתי שופע רעיונות ותוכניות לעתיד, "החזון שלי הוא לקחת את מערך הלב, בלב הפריפריה הצפונית ולהוכיח שניתן ליצור כאן מרכז מצוינות ברמה ארצית ובינלאומית".

עוד הוסיף בירתי "ניצור שיתופי פעולה מחקריים ואקדמיים עם האוניברסיטאות המובילות בארה"ב, נשלח מתמחים מצטיינים שלנו להתמחות עמיתים בתתי התמחויות של קרדיולוגיה במטרה שיחזרו להוביל את התחום לרווחת לתושבי הצפון. בנוסף, נפעל לקידום ולהכשרת דור העתיד של הקרדיולוגים. אנחנו בשלבי תכנון מתקדמים של סימפוזיון קרדיווסקולארי בינלאומי, שיערך אחת לחודש בהשתתפות מרצים בעלי שם עולמי, תוך שימת דגש על נושאים בקדמת הקרדיולוגיה".

בית חולים פוריה לב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד