י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בדרך לאנרכיה?

בעוד הקניונים ממתינים; חנויות איקאה נפתחו

במהלך היום אמורים חברי קבינט הקורונה להתכנס, כשאחד הנושאים בו הם אמורים להחליט הוא המשך פתיחת הקניונים בפיילוט המיוחד, או עצירתו לאור העלייה בתחלואה ובמקדם ההדבקה, ב'איקאה' החליטו לא להמתין ולפתוח את החנויות, בהתבסס על חו"ד משפטית כי מוצריה מוגדרים כחיוניים

בעוד הקניונים ממתינים; חנויות איקאה נפתחו
סניף איקאה צילום: pixabay

בשקט בשקט פתחו הבוקר (ראשון) חנויות איקאה את שעריהן לציבור הלקוחות, תוך שהם מודיעים כי הם פועלים במתכונת מצומצמת ועל פי נהלי משטרת ישראל. כשהם מצטיידים בחוות דעת משפטית שאומרת כי הם מוכרים בחנויות מוצרים חיוניים לבית כך שפתיחת החנויות מותרת.

בכיר במשרד הבריאות אמר בתגובה לפתיחת החנויות "אם כל אחד יעשה דין לעצמו נגיע לאנרכיה, זו לא הפעם הראשונה שהרשתות הגדולות מאיימות, אנחנו בפתחו של גל תחלואה שלישי והמשטרה חייבת לקחת כאן פיקוד" עוד הוסיף הבכיר, על פי הפרסום ב'מעריב אונליין', "אם זה לא יקרה, אני לא אתפלא אם גם בעלי האולמות יעשו דין לעצמם".

מנגד טענו באיקאה "חנויות איקאה נפתחו במתכונת מצומצמת ועל פי התקנות של ממשלת ישראל. אנו נקפיד ונשמור כל העת על בריאותם של עובדינו ולקוחותינו על פי כל ההנחיות".

ההודעה של איקאה\\מתוך האתר

הפתיחה של חנויות איקאה מגיעה שעות ספורות לפני התכנסותם של חברי קבינט הקורונה לדיון, כאשר אחד הנושאים בהם הם יידרשו להחליט האם מרחיבים את פיילוט הקניונים או מצמצמים ועוצרים את קידומו.

בתוך כך דווח אמש כי למרות שישנם שני נושאים בהם כבר גובשה עמדה מוסכמת בקבינט הקורונה, הראשונה: מערכת החינוך בערים הירוקות והצהובות תמשיך לפעול. השנייה נוגעת לשבים מטורקיה, להם יוצגו 2 אפשריות, או ביצוע 2 בדיקות, אחת בנתב"ג ואחת נוספת, או בידוד כפוי. מנגד בנוגע לסאגת פתיחת הקניונים לא הושגה הסכמה, משרד הבריאות צפוי לדרוש לא לפתוח את הקניונים הגורמים מטבע הדברים למגעים וקרבה בין אנשים, מול אנשי משרד האוצר והכלכלה שצפויים לדרוש להמשיך ולקדם את הפיילוט שהושק בימים האחרונים, ובכך להניע את הכלכלה המקרטעת.

כזכור, זו לא הפעם הראשונה שנושא פתיחת חנויות איקאה מגיע לכותרות, אחרי הגל הראשון קיבלו באיקאה אישור ממשרד הבריאות לפתוח את החנויות, תוך שמנכ"ל משרד הבריאות דאז משה בר סימן טוב מסביר את האישור בכך שמדובר בסוג של קניון, ולא חנות רהיטים ברחוב. המהלך זכה לביקורת ציבורית רחבה והחנויות אכן היו סגורים במהלך החודשים האחרונים, כעת נראה שבאיקאה הפנימו שהדרך לפתיחת החנויות היא בכמה שפחות רעש וצלצולים.

קניונים איקאה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד