י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"כבוד הסיד חסן נסראללה"

ישראלי נאשם בתמיכה בטרור: דברי שבח לרוצחי יהודים

ערבי ישראלי תושב רמלה, מואשם בבית המשפט על שורה של פרסומים בהם הביע תמיכה במהלך השנים האחרונות בארגוני טרור ופעולותיהם, זאת למרות שנחקר והוזהר

מחבלים, אילוסטרציה
מחבלים, אילוסטרציה צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90

פרקליטות המדינה הגישה היום (ראשון) לבית משפט השלום ברמלה, כתב אישום נגד כמאל טנוס, תושב העיר בן 50, בגין הסתה לטרור וגילוי הזדהות עם ארגון טרור. כתב האישום הוגש  באישורו של היועץ המשפטי לממשלה. כתב האישום מציין הנאשם ביצע את המעשים על אף ולאחר שבמהלך התקופה האמורה, נחקר תחת אזהרה ואף נעצר בגין הפרסומים.

על פי כתב האישום, שהוגש על-ידי עו"ד רועי רייס, הנאשם פרסם במשך שלוש וחצי שנים, החל מחודש פברואר 2017 ועד לסוף חודש אוגוסט 2020, באופן שיטתי, ובתפוצה נרחבת מאוד, דברי הזדהות ושבח כלפי ארגון הטרור חיזבאללה. כמו כן, התקופה, פרסם הנאשם ברשת החברתית פייסבוק דברי אהדה תמיכה והזדהות כלפי מעשי טרור, בין היתר כלפי ארגון חמאס.

מכתב ההאישום עולה, כי חלק ניכר מפרסומיו בפייסבוק פרסם הנאשם תוך כדי ועל רקע אירועים שונים ברחבי הארץ, כגון אירועי אלימות ופיגועים כנגד יהודים על רקע לאומני, אירועים שהיה בהם לגרור הסלמה אפשרית בין חיזבאללה לישראל, נאומים מתסיסים ומאיימים של נסראללה נגד ישראל וכיוצא באלה.

כך, בין היתר, הנאשם פרסם דברי תמיכה ושבח למפגע הפלסטיני אשרף נעאלוה שביצע פיגוע ירי באזור התעשייה ברקן, בו רצח שני ישראלים. וכן למפגעים הפלסטינים עאצם וצאלח ברגותי, שביצעו פיגוע ירי בצומת הכניסה ליישוב עפרה, בו רצחו תינוק בן שלושה ימים לאחר שפצעו באורח קשה את אביו ואת אמו שהייתה מצויה בחודשי הריון מתקדמים, ועוד חמישה נוספים.

לפי כתב האישום, הנאשם אף פרסם בפייסבוק דברי שבח למנהיג הזרוע הצבאית של החמאס בעבר, עימאד מורנייה, במסגרתם פרסם איור של מפת ישראל אשר חלקה הצפוני נראה בדמות ראשו של מורנייה, ומתחת לחלקה התחתון הכיתוב: "עימאד הוא החלומות של פלסטין", ולצדה כתבה המשבחת את מנהיג הפלסטיני.

כמו כן, פרסם  כמאל תמונה בה נראים מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה ובשאר אסד ולצדה פרסם את הסטטוס: "אתה לא מבין באיזה אושר אתה חי, הרם את ראשך אחי כי אתה חי בתקופתם של כבוד חסן נסראללה וכבוד המפקד בשאר אסד- בוקר טוב", ואף פרסם סטטוס בו הפנה להופעה תקשורתית של "כבוד הסיד חסן נסראללה". התואר "אלסיד" (הסיד)- תרגומו המילולי הוא "האדון" ומשמש בקרב תומכי החיזבאללה ככינוי כבוד מוכר לנסראללה.

 

 

 

תמיכה בטרור כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד