כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
בפעם הרביעית בשנתיים

יום הבוחר מתקרב שוב: כמה זה עולה לנו

הבחירות בפתח: וההיערכות המיוחדת שתידרש על מנת לאפשר לכל אחד לממש את זכותו הדמוקרטית ולהצביע בבחירות בצל נגיף הקורונה צפויה לייקר באופן משמעותי את הפעלת יום הבוחר עצמו

יום הבוחר מתקרב שוב: כמה זה עולה לנו
חרדים בתור לקלפי. אילוסטרציה צילום: פלאש 90

עוד לפני שהגיע אלינו נגיף הקורונה, המצב הפוליטי כבר היה מסובך, בשנתיים האחרונות צעדנו שלוש פעמים לקלפי לבחור את נציגינו לכנסת, כאשר אלו מצדם לא מתאמצים יותר מידי להסתדר ביניהם, ובשבוע שעבר הוגשה הצעת חוק לפיזור הכנסת שאף זכתה לרוב של 61 ועברה בטרומית.

אישור הצעת החוק מקרב אותנו לבחירות הרביעיות בתוך שנתיים, וב'ידיעות אחרונות' יצאו לבדוק מה העלות של בחירות רביעות למשק בישראל ולתקציב המדינה, כאשר על פי הערכות בחירות שכאלו יעלו שלושה מיליארד שקל.

למרות שיום השבתון לא יגבה את מחירו כתמיד, עקב כך שהמוני ישראלים בכל אופן נמצאים בחל"ת ואינם עובדים, אך מנגד ההיערכות שתידרש על מנת לאפשר לכל אחד ממש את זכותו הדמוקרטית ולהצביע בבחירות בצל נגיף הקורונה תייקר באופן משמעותי את הפעלת יום הבוחר עצמו.

להלן פירוט העלויות של יום הבחירות כפי שהיו בבחירות הקודמות: 2.1 עד 2.3 מיליארד שקל - עלות יום השבתון למשק, ללא העלות לתקציב, כאשר את העלות למגזר הציבורי העריכו במשרד האוצר ב-700 מיליון שקל, והעלות למגזר העסקי העריכו בהתאחדות התעשיינים ב-1.4 מיליארד שקל. בנוסף ההפסד של יום העבודה וצמצום התפוקה במשק נאמד בכ-350 מיליון שקל.

עוד כ-350 מיליון שקל יוקצבו לפעילות ועדת הבחירות המרכזית, כלולים בזה: הצבת קלפיות, הדפסת מאות מיליוני פתקי ההצבעה, שכר עובדים, שתוגברו החל בבחירות הקודמות, ומימון כ-3,000 מפקחים שיהיו בקלפיות, עוד דווח כי 270 מיליון שקל יוקצבו למימון המפלגות, לעומת 'רק' 253 מיליון שקל שהוקצבו לצורך כך בחירות הקודמות. מלבד ההלוואות שהמפלגות יוכלו לקבל לבחירות.

בדרך כלל ביום הבחירות הקניונים והחנויות מלאות באזרחים המנצלים את יום השבתון לקניות ובילויים, באם יום הבחירות הקרוב אכן ייערך במתכונת קורונה, אז גם הקניונים שעדיין ממתינים להרחבת הפיילוט, יספגו נזק נוסף.

יום הבחירות בחירות לכנסת קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד