כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
ההכרעה מחר

קבינט הקורונה התפזר ללא הכרעה - "עליה פראית בתחלואה"

בתום שעות של דיונים, שרי קבינט הקורונה התפזרו ללא החלטות. מסתמן כי אלה תתקבלנה מחר ואפשר שהן ישליכו גם על חנוכה. נתניהו הזהיר מפני עלייה בתחלואה והגעה לסגר שלישי | הפרויקטור הביע התנגדות לסגר לילי, שלדבריו לא אפקטיבי | ומה דרש השר בני גנץ בפתח הדיון

קבינט הקורונה התפזר ללא הכרעה - "עליה פראית בתחלואה"
נתניהו בישיבת הממשלה צילום: Marc Israel Sellem/POOL

קבינט הקורונה התכנס היום (ראשון) כשבועיים מאז הדיון הקודם, לדיון בנושא הטלת הגבלות לנוכח הזינוק בתחלואה, מה שנראה כמו תחילתו של הגל השלישי שמגיע יחד עם מחלות החורף השגרתיות. במהלך הדיון הוצגו הצעות להטיל סגר לצד חלופות כמו עוצר לילי.

במצגת שהונחה על שולחנם של שרי הקבינט, הוצע להטיל סגר נוסף כפי שהיה בחודש תשרי, הגבלת יציאה, סגירת השמים, סגירת המוסדות והמסחר והגבלת תנועה.

הצעה נוספת שעלתה, הגבלת מסחר, הגבלת התקהלויות, הגבלת נוסעים בתחבורה הציבורית, לצד סגירת מערכות החינוך והמסחר בכל הערים שהוגדרו כאדומות וכתומות, בהן גם שכונות חרדיות בעיר ירושלים.

בפתח הדיון הציג ראש המל"ל מאיר בן שבת את המלצתו "לדחות את פתיחת הקניונים". לדבריו, "אנחנו חווים עלייה מתמשכת במספר המאומתים. גם במספר המאושפזים אנחנו חווים היפוך של המגמה - יש עלייה במספר המאושפזים. לצערי אנחנו רואים גם עלייה במספר החולים הקשים".

פרויקטור הקורונה פרופ׳ נחמן אש, הציג את המצב בראות עיניו: "אנחנו בהתפרצות מחודשת. אפשר לראות את העליה במספר הבדיקות וגם את העליה באחזור החיובים. אנחנו בדרך להגיע לקצה גבול היכולת שלנו במספר הבדיקות ואז אחוז החיובים יקפוץ למעלה".

יו"ר מפלגת 'העבודה', השר עמיר פרץ זעם במהלך הדיון ואמר, "מה עם האמון שנתנו בנו?", תהה "איך אפשר לבוא ולומר שבגלל שהתחלואה הכללית עולה אז אחרים שלא קשורים ייענשו? הגיע הזמן לבחון את חיינו בצל הקורונה. אי אפשר להרוס כל חלקה טובה ולומר שניצחנו את הקורונה. איזו מדינה נחסן? מדינה של עוני? של אנשים חסרי כל?".

ראש הממשלה התריע בפני שרי הקבינט על המצב: ״פתחנו את המשק והיתה עלייה פראית בתחלואה. הגידול הגאומטרי לא נותן לנו אפשרות לחכות. אסור להמתין לעליה גדולה. זו טעות. להגיע לעליה גדולה ולהטיל סגר של שבועיים זה סבל גדול", כשהוא מציע לחשוב על כיוון של סגר.

שר האוצר ישראל כץ הציע: "אז עדיף סגר לילה", אולם פרויקטור הקורונה פרופ׳ נחמן אש התנגד בטענה כי "הערך של סגר לילה נמוך", לבסוף הוחלט לדחות את ההכרעה למחר.

ראש הממשלה הציע להתכנס שוב מחר (שני) בשעה 19:00, עד אז יבחנו את האפשרויות הנוספות ויקבלו הכרעה שייתכן ותשפיע גם על חג החנוכה שיחל בסוף השבוע.

במהלך הדיון עלה לדיון גם נושא החיסונים, כשקודם הדיון דווח כי ב'כחול לבן' דרשו לקבל פרטים על החיסונים שעושים את דרכם ארצה, אלא שראש הממשלה בנימין נתניהו סירב לנדב את הנתונים בפני שרי הקבינט מטעם 'כחול לבן'.

השר גנץ אמר בפתח דיון הקבינט; "אני סבור שנושא החיסונים מחייב הבהרה לכל הקבינט - גם מתי הם מגיעים, באיזה היקף. וגם מה מידת ההשפעה שלהם וקצב ההשפעה שלהם. בזמנו הייתה אמורה להיות וועדה שעוסקת בעניין החיסונים. הייתי שמח לשמוע גם על הדבר הזה".

גנץ הוסיף, "אין לי בעיה עם הועדה המקצועית שעוסקת בעניין תעדוף החיסונים. היא הייתה צריכה להציג את זה בפני הקבינט. זה נעלם מסדר היום שלנו כמו הקנסות ולא הבנתי למה זה נעלם", כשהוא מתייחס לחוק הקנסות שתקוע בשל התנגדות החרדים, "מאחר ומדובר בזמן עד שיגיע החיסון, ואח"כ צריך שני חיסונים, אז יש זמן שצריך להעריך כזמן אפקטיבי להשפעת החיסון".

ראש הממשלה מנגד הבהיר בעניין החיסונים, "בנושא ועדת החיסונים אני מבקש להבהיר: יש ועדה מקצועית שקמה ומטפלת בנושא החיסונים ואופן חלוקתם. יש להרחיק את הגורמים המדיניים ממנה, כך גם נהוג בעולם, בדקנו את זה במדינות אחרות וזה מה שעושים שם. מדובר בוועדה מקצועית לחלוטין".

קורונה חיסון לקורונה חוק הקנסות בני גנץ בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד