י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
פג האולטימטום

הערכה: הפורצים לשירביט - ישראלים; החלו למכור מידע

המשא ומתן מול הפורצים למחשבי חברת הביטוח נכשל, וההאקרים החלו למכור את המידע ברשת | מתגברת ההערכה כי הפורצים אינם איראניים אלא ישראלים

הערכה: הפורצים לשירביט - ישראלים; החלו למכור מידע
אילוסטרציה. (למצולם אין קשר לכתבה) צילום: pixabay

"בלאק שאדו" - קבוצת ההאקרים שפרצה למחשבי חברת הביטוח שירביט לפני כשבוע וחצי, החלה למכור את המסמכים החסויים והמידע שגנבה מהחברה. הפורצים פרסמו את המידע ברשת וכעת כל מי שרוצה יכול לקנות אותו ולהפקיד מטבעות ביטקוין לארנק הווירטואלי של הקבוצה - ארנק שהולך ומתמלא.

לפני חמשה ימים פרסמה הקבוצה כי על חברת שירביט לשלם להם 50 מטבעות ביטקוין ששווים הכולל הוא כמיליון דולר, בתמורה לאי הפצת המידע או מכירתו. לדבריהם, בכל 24 שעות המחיר יעלה בחמישים מטבעות נוספים. 

אתמול פג האולטימטום האחרון ודרישת החברה לקבל בסך הכל למעלה משלושה מיליון דולרים נדחתה, ומשכך החלה הקבוצה למכור את המידע. משיחותיהם עם קונים פוטנציאלים עולה כי הם מעוניינים למכור את המידע מכמה חלקים. 

למרות שבתחילה הועלתה השערה שהפורצים עובדים בחסות ממשלת איראן ועשו זאת כאקט נקמה על חיסול המדען האיראני, כעת גוברת ההערכה שהפורצים הם דווקא ישראלים. הקבוצה פרסמה מסמך בעברית המורה על נהלי האבטחה בחברה, מה שמגביר את ההערכה שהם ידעו מה לחפש ואיזה מסמך בדיוק לשלוף מתוך מאות אלפי המסמכים.

שירביט האקר ביטקווין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד