י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
עימות בספרא

קרבות בין דגל לאגודה: "לא מתבצע כלום מההסכם הקואליציוני"

חשיפה: עימות חריף בין הנציגים החרדים בעיריית י-ם בנושא הרחבת פעילות הרכבת הקלה בעיר | מתכתובות מיילים נראים חילופי האשמות בין סגר"ע ראוכברגר לעמיתו הגוראי מטעם סיעת אגו"י יוחנן ויצמן | לטענת ויצמן המצב הרוחני בעיר י-ם בכל התקופה האחרונה רק הולך ומידרדר

קרבות בין דגל לאגודה: "לא מתבצע כלום מההסכם הקואליציוני"
ראוכברגר וויצמן צילום: פלאש 90\פייסבוק

הבוקר (שני) נרשם עימות בתוך הסיעות החרדיות בעיריית ירושלים ברקע התנגדות חרדית לתוכנית רכבת הקלה שאושרה בזמן ראש העיר הקודם ניר ברקת, כשבתכתובת מיילים שנחשפות כאן ב'בחדרי' התעמתו יו"ר דגל המקומי סגר"ע אליעזר ראוכברגר עם נציג גור מטעם אגודת ישראל יוחנן ויצמן.

ויצמן כתב לחברי המועצה החרדים כי יש לטכס עצה איך לפעול בעניין, לטענתו, "גורמי המקצוע במשרד התחבורה מודים כי התכניות המאושרות אינם התכניות המיטביות אלא נעשו לפי גחמותיו של ראש העיר הקודם ברקת וחבר מרעיו".

"בכירים ביותר במערכת התכנון הודו בפניי, שברצונם לטרפד כל פתרון שייטיב עם החרדים", טען עוד חבר המועצה ויצמן, שציין כי "ההתייחסות לציבור החרדי כ"ילידים" שניתן להחליט עבורם, לנשלם מנכסיהם ולפגוע במורשת שלהם חייבת להיפסק".

המייל מראוכברגר

יו"ר הוועדה לתכנון ובנייה ויו״ר דגל התורה בעיר ראוכברגר השיב לטענותיו של ויצמן, וכתב במייל חוזר: "אתה מאשים את ״ברקת וחבר מרעיו״׳ בתוכנית הרכבת הקלה שפוגעת בציבור החרדי", תוך שהוא מקשה על ויצמן, "אבקש רק שתזכיר לי בזכות מי, בגלל מי ובקולות מי נבחר "ברקת וחבר מרעיו" (כפי שאתה כינית אותם), בבחירות שהתקיימו לפני כ-7 שנים".

כוונתו של ראוכברגר לבחירות הסוערות בירושלים כאשר חסידויות מתוך אגודת ישראל לא תמכו במשה ליאון, מה שהביא בסופו של יום לניצחונו של ניר ברקת. 

ויצמן השיב לראוכברגר: "מדבריך אני מבין שלדעתך המצב הרוחני יותר טוב היום מתקופת ברקת ואין שום התדרדרות".

ראוכברגר אישר: "טוב לאין שיעור. וגם אתה יודע ואומר זאת. אם כי ברור שיש עוד הרבה מה לשפר ולקדם".

ויצמן מצידו השיב לראוכברגר במתקפה: "לא נכון", הוא האשים, והוסיף: "יש התדרדרות בהרבה נושאים. תמיכה עירונית בפעילות בשבת. הפסקת אכיפה. חילולי שבת עירוניים. בעצם לא מתבצע כלום מההסכם הקואליציוני שעליו טרחת ועמלת ואף אנחנו הצטרפנו אליו מתוך אמון שדברים ישתנו לטובה", לטענתו, "צר לי אך חוץ מכסף למפיקי אירועים המצב מתדרדר לרעה. אמת שהקורונה עצרה קצת".

המייל של ויצמן

בעקבות הפרסום כאן ב'בחדרי חרדים', יוחנן ויצמן שיגר הבהרה לתפוצת המיילים: "אין כל ספק כי ראש העיר משקיע את כל כולו למען העיר ירושלים ולמען כלל התושבים. אכן כל אחד רואה את המוסדות שנבנים למען הציבור וכן את ההשקעה הרבה בביצור חומות היהדות הקדושה הצניעות והשבת.
לא כל דבר ראוי שייכתב ובפרט לא בתפוצת נאט"ו, אכן המאבקים הפנימיים לצערנו לא תמיד מובילים לשיפור המצב לטובה. אני מיצר על כך שההתנצחות הפנימית שבוודאי כוונתה היא לקדושת ירושלים דלפה החוצה".

אליעזר ראוכברגר יוחנן ויצמן ניר ברקת משה ליאון רכבת הקלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד