י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מהצד השני

גיא זוהר מסמס את 'העובדות' של חדשות 13; דרוקר זעם והגיב

בחדשות 13 הציגו פערים בין העובדות לאמירותיו של נתניהו במהלך הצהרתו ביום רביעי האחרון. גיא זהר מ'כאן 11' בתכניתו מהצד השני, עושה סדר ומראה שגם הפעם, הצד השני הוא הצודק • רביב דרוקר זעם והשיב • צפו 

גיא זוהר מסמס את 'העובדות' של חדשות 13; דרוקר זעם והגיב
העובדות של חדשות 13 צילום: צילום מסך

ביום רביעי האחרון, שעות לאחר אישור הצעת החוק לפיזור הכנסת בקריאה טרומית באצבעותיהם של חברי כחול לבן, מסר ראש הממשלה נתניהו הצהרה מיוחדת לכלי התקשות. בחדשות 13 בחרו לבצע גימיק ובמהלך נאומו של נתניהו עימתו אותו מול 'העובדות'. כתב חדשות כאן 11, גיא זהר בתכניתו 'מהצד השני' יצא לעשות סדר, ומגלה לנו שגם הפעם, הצד השני הוא הצודק.

"איך מפרקים פייק בשידור חי והאם זה בכלל אפשרי", פתח זהר והחל לגולל מראשית ה'תקרית' שהסעירה אותו "ראש הממשלה נתניהו נשא נאום בזמן צפיית שיא, הוא קרא לאחדות ותקף את כחול לבן, הייתה לו גם טענה בגנותם, "אבל לא יכולה להיות אחדות, פשוט לא יכולה אם כחול לבן מקיימים ממשלה בתוך ממשלה, חותמים על הסכמים קואליציוניים ומפרים אותם מהיום הראשון" אמר נתניהו והוסיף לטעון גם בנאום הזה, שכחול לבן הפרו את ההסכם הקואליציוני.

עמיתינו מחדשות 13 החליטו בזמן שראש הממשלה ענה על שאלותיהם של העיתונאים להציג את העובדות לאשורן על המסך, בשידור חי, וכשנתניהו טען "אני אומר לך לא ראיתי דבר כזה, ראיתי מעת לעת שר תוקף גם כן מאד לא שגרתי תוקף ראש ממשלה רוצה להציג כותרת, אבל לא ראיתי מפלגה בקואליציה יושבת סביב שולחן הממשלה..." בתוך כך הציגו בחדשות 13 על המסך, את אמירותיו של נתניהו מול העובדות. "מה אמר נתניהו: כחול לבן מפרים את ההסכם הקואליציוני". ותחת הכותרת 'העובדות' כתבו בחדשות 13 "הליכוד הפר את סעיף 30 של ההסכם הקואליציוני שקבע העברת תקציב דו שנתי", זו בהחלט עובדה, ציין זהר, נתניהו לא הסכים לקיים את הסעיף שהבטיח העברת תקציב דו שנתי, אב למה בעצם העובדה הזו סותרת את הטענה שהביא ראש הממשלה שכחול לבן הפרו הסכמים קואליציוניים, תהה זה והוסיף אם כבר אנחנו מתעסקים בעובדות, הטענה של נתניהו היא שכחול לבן הם אלו שהפרו ראשונים את ההסכם הקואליציוני.

בשלב זה המשיך זהר להראות את מגיש חדשות 13 משוחח עם רביב דרוקר, סגל: שמענו הרבה דברים מנתניהו, חלק מהם עם הרבה מאד להט, כמה מהם היו מדויקים? דרוקר השיב: "מי שהפר את ההסכמים הקואליציוניים בהפרה ברורה ובוטה זה הליכוד, באותה ועדה חקירה פרלמנטרית לשופטים שבצלאל סמוטריץ' העלה והליכוד תמך זה היה בניגוד להסכמים".

גיא זהר פנה לנתח גם את הטענה הזו, והסביר כי נכון שהליכוד הצביע בעד ועדת חקירה פרלמנטרית לשופטים שבצלאל סמוטריץ' העלה בתחילת חודש יולי, סמוטריץ' עצמו אמר בנאום "אין שום דבר שמחזק את שלטון החוק אין שום דבר שמחזק את את בית המשפט העליון ואת אמון הציבור בו בלכסות בלצופף שורות בלתת גיבוי לעיוותים שקיימים במערכת הזאת. שר המשפטים חבר כחול לבן אבי ניסנקורן עלה אחריו והגיב "מה שעושה הליכוד זו הפרה טוטאלית של ההסכם הקואליציוני".

כחול לבן ראו בכך הפרה של ההסכם הקואליציוני להצביע בעד סמוטריץ', אבל אם מסתכלים בהסכם זה לא נכון. טוען זהר, ומסביר, ההסכם הקואליציוני מתייחס לכך שחקיקה ראשית או חקיקת משנה תעבור רק בהסכמה של ראש הממשלה לראש הממשלה החלופי, כלומר בין נתניהו לגנץ, הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית אינה חקיקה ראשית או משנית. זה אכן היה הטריק של סמוטריץ' כדי שההצבעה בעד הוועדה לא תהיה הפרה של ההסכם, וכך מי שהפרו רשמית את ההסכם כשהצביעו בעד חקיקת של הכנסת בלי הסכמה בין הגושים היו דווקא כחול לבן עם חוק של מרץ וחברת הכנסת מרב מיכאלי נגד טיפול המרה. הצבעה שעברה 42 בעד מול 36 מתנגדים, לקול מחאה חברי הכנסת החרדיים, כאשר בממשלה לא הייתה על זה הסכמה, לסיכום: כחול לבן הצביעו בעד חקיקה ראשית בניגוד להסכם.

אז למה בחדשות 13 הציגו לנו דווקא את סעיף 30 של ההסכם הקואליציוני, מה כל כך מיוחד בסעיף 30. על מנת להבין את חשיבותו הביא זהר את דבריו של דרוקר לסגל, דרוקר: אבל ההפרה היסודית והכי משמעותית והכי חשובה כי היא הייתה בליבת ההסכם הרוטציה נמצאת בסעיף 30 להסכם הקואליציוני, ואני אצטט כי זה הדבר הכי חשוב בכל העניין הזה.

למה? תהה זוהר, כי יש לה השפעה על הרוטציה, לפוליטיקאים זה יסודי מאד, זהר הוסיף לתקוף, מי קבע שהרוטציה היא הפרה יסודית יותר מההפרה של כחול לבן בכך שלא מינתה לפי ההסכם הקואליציוני ועדה למינויים בכירים, וכמו שנתניהו עצמו אמר בהצהרה "עשינו הסכם שאנחנו נקים ועדה של כחול לבן והליכוד, שתמנע את המכרזים התפורים האלה של חבר מביא חבר את הפטנטים האלו שיש בבירוקרטיה, לעשות דבר חדש דבר נקי, הם לא מוכנים לעשות את זה.

לסיום אומר זוהר: רק שאלו את עצמכם מתי אי פעם שמעתם את בני גנץ אומר שזה בגלל הרוטציה, הוא תמיד מדבר על הכלכלה ולא על 'כיסאולוגיה', נכון שהפרת סעיף התקציב היא עובדה, אבל יש עוד עובדות. כחול לבן היו הראשונים שהפרו הסכם קואליציוני בהצבעה בכנסת גם להם יש הפרה בכל מה שקשור לוועדת המינויים שהיא יסודית, וגם אם חדשות 13 בסך הכל רצו להכניס את האמירה של נתניהו להקשר זו הבעיה שמציגים תוך כדי נאום בלחץ ובניסוח מתומצת את הצד השני כעובדות.

נשוא הכתבה רביב דרוקר זעם והגיב לכך באריכות בטוויטר כשחילק את תגובתו ל-4 חלקים מפאת הגבלת התווים.

להגיד שמי אמר שסעיף הרוטציה הוא לא 'הפרה יסודית' זה טעות במקרה הטוב, שרלטנות במקרה הרע.

2. הדרך היחידה לחמוק ממנו היא לא להעביר תקציב. נתניהו התחייב בסעיף 30 של ההסכם להעביר תקציב תוך 90 יום, כלומר להציגו לכנסת תוך 45 יום. זה לא נעשה עד היום. זו ההפרה הכי יסודית של ההסכם מה שיישאר בספרי ההיסטוריה מההסכם הזה זה שנתניהו הפר אותו ברגל גסה. מה זה משנה מה אומר גנץ באולפנים?

3. להשוות את זה לסעיף ועדת המינויים זה קשקוש. ראשית, גיא זהר משום מה מקבל את גרסת נתניהו שכחול לבן הפרו את ההתחייבות. שיתעניין שם. לטענתם, נתניהו רצה לשנות את אופייה של הוועדה כך שפוליטיקאים ימנו את פרקליט המדינה ומפכ"ל המשטרה ולכן, הוועדה לא קמה. אם זו באמת הפרה יסודית, אז אני בטוח שבכחול לבן ישמחו לפתור את המשבר בהקמת ועדה עכשיו בתמורה להעברת התקציב ורוטציה.

4. זהר מתפלפל שהתמיכה בוועדת החקירה הפרלמנטרית אינה הפרה ולכן, לא הליכוד התחיל. ראשית, לא נכתב על המסך שהליכוד התחיל. אני אמרתי את זה באולפן. אני עדיין חושב שזו הפרה של ההסכם, הן בסעיף שנוגע לכך שדרכי עבודת הוועדה לבחירת שופטים לא ישונו והן לתקנון דרכי עבודת הקואליציה שהוא חלק בלתי נפרד מההסכם. כאמור, בכל מקרה הליכוד התחיל בכך שלא התחיל להעביר תקציב הרבה לפני שכחול לבן תמכו בחוק ההמרה. ולבסוף והכי חשוב - ראש ממשלה לוקח עשרים דקות בפריים טיים ומתאר שחור כלבן. כל אחד, גם בליכוד, יודע שנתניהו מוביל לבחירות והוא מעמיד פנים שעושה הכול למנוע בחירות. כל אחד יודע שהוא מפר ברגל גסה את ההסכם והוא אומר - לא, הצד השני הפר. זו חובתה של חברת חדשות לשקף את הפער הבלתי נסבל הזה לציבור ואת זאת עשינו, אגב, די בעדינות אל מול המציאות. לא ירי בנגמ"ש ולא כדור גומי, סתם התחכמות מעצבנת.

 

גיא זהר חדשות 13 כאן 11 מפלגת כחול לבן בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד