י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
נוהרים לליכוד

סקר: רוב המגזר הערבי תומך בגישה של מנסור עבאס

עמית סגל מדווח זה מספר שבועות על התחממות במערכת היחסים בין מנסור עבאס יושב ראש סיעת רע"מ מהרשימה הערבית המשותפת, לבין מפלגת הליכוד והעומד בראשה ראש הממשלה בנימין נתניהו. סקר מיוחד של המכון הישראלי לדמוקרטיה מראה כי הציבור דווקא מעוניין בקיומם של יחסים האלו

סקר: רוב המגזר הערבי תומך בגישה של מנסור עבאס
מנסור עבאס צילום: פלאש 90

מנסור עבאס יושב ראש סיעת רע"מ, אחת מ-4 הסיעות המרכיבות את הרשימה הערבית המשותפת, עושה עמיתיו לא מעט כאב ראש לאחרונה כשהחליט לזרום עם רצונותיו של הרחוב הערבי, כפי שהוא מבין זאת, ולאו דווקא עם רצונותיהם של חבריו למפלגה הקיצוניים יותר ולשתף פעולה עם הליכוד.

מסקר מיוחד של מדד הקול הישראלי החודשי של מרכז גוטמן לחקר דעת קהל ומדיניות של המכון הישראלי לדמוקרטיה שפרסם היום (שני) עולה כי הבנתו של עבאס את הרחוב הערבי נכונה, ואחוזים נרחבים בציבור הערבי תומכים בהתקרבות אל הליכוד.

על פי הסקר, 41% מהציבור הערבי תומכים בשיתוף הפעולה בכנסת בין מפלגת הליכוד והעומד בראשה ראש הממשלה בנימין נתניהו ליושב ראש סיעת רע"מ מנסור עבאס, ורק 34% מתנגדים לקשר הזה.

עוד עולה מהסקר, כי בציבור היהודי המגמה הפוכה, 43 אחוזים מהציבור היהודי מתנגדים לשיתוף פעולה זה, בעוד 29% תומכים בו. דווקא החרדים היו המנוגדים ביותר, בעוד 51% מהמשיבים שהצביעו ליהדות התורה תמכו בהתחממות היחסים, בש"ס רק 6% תומכים בקשר בין הליכוד לרע"מ, ובקרב מצביעי הליכוד וימינה תמכו בקשר 29% ו-37% בהתאמה.

הסקר בדק גם מה סבורים אזרחי ישראל האם נתניהו יזכה למשפט הוגן או לא, הנתונים היו צמודים, 44% סבורים כי נתניהו יזכה למשפט הוגן, מול 43% הסבורים אחרת. בתוך כך הצהירו 62% מהישראלים כי הם אינם ממתינים לראש הממשלה נתניהו, גם בתוך מצביעי הליכוד עצמו 30% אמרו כי נתניהו לא אמין. גם ראש הממשלה החלופי לא זוכה לאמינות בסקר כש-59% מהנשאלים השיבו כי הם אינם מאמינים לשר הביטחון בני גנץ, ובקרב מצביעי כחול לבן 43% אמרו כי הם אינם מאמינים ליושב ראש מפלגתם. 

מנסור עבאס הרשימה הערבית המשותפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד