ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"עלוב נפש; גאה שחטף מכות"

למרות האמירות הקשות: לא יינקטו הליכים כנגד ח"כ יאיר גולן

למרות מספר רב של קובלנות שהוגשו נגד ח"כ יאיר גולן בגים התבטאויות רשות שלו נגד חברי כנסת, החליטה וועדת האתיקה של הכנסת שלא לנקוט בהליכים כנגד חה"כ גולן

למרות האמירות הקשות: לא יינקטו הליכים כנגד ח"כ יאיר גולן
ח"כ יאיר גולן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ועדת האתיקה דנה בשורה של קובלנות שהגישו חברי כנסת ואישי ציבור כנגד חה"כ יאיר גולן, בשל התבטאויות שונות שנאמרו בכנסת ומחוצה לה. למרות הטענות הקשות, הוועדה בחרה שלא לנקוט בהליכים כנגד ח"כ גולן.

בין היתר דנה הוועדה בקובלנה של חה"כ מאי גולן, שכתבה כי לאחר שסיימה לשאת נאום במליאה, "התפרץ חה"כ גולן וקרא לי בקריאות 'אנטישמית', 'פאשיסטית' ו'גזענית'. בנוסף הוגשה קובלנה של חה"כ עמית הלוי ושל אזרחים שלפיה במסגרת דיון באולפן ערוץ 12 טען חה"כ יאיר גולן כי "רק הימין שונא ערבים. חה"כ הלוי טען כי מדובר "בהתבטאות רווית שנאה כלפי ציבור ענק, שקרית ומופרכת מכל וכל".

קובלנה נוספת שהוגשה טענה כי גולן התבטא בחריפות נגד חה"כ שלמה קרעי בישיבה של ועדת החוקה. מפרוטוקול הישיבה עולות ההתבטאויות הבאות : "פשיסט כמוך לא תרם למדינת ישראל רבע ולא עשירית ממה שאני תרמתי... כמות הכדורים ששרקו לי ליד האוזניים לא דומה למה ששרק לך ליד האוזניים... כמות הפעמים שאני סיכנתי למען מדינת ישראל לא דומה למה שאפס כמוך תרם... עלוב נפש וכלומניק".

מספר אזרחים אף קבלו על כך שבמהלך בראיון ברדיו שהתקיים ביום 28.6.2020 אמר חה"כ גולן, בהקשר של פינוי עמונה, כי הוא "גאה בזוה שאריה אלדד חטף מכות, כנראה הגיע לו". הקובל טוען כי מדובר בהצדקה לאלימות קשה נגד ח"כ לשעבר, ד"ר לרפואה ותא"ל במיל'.

חה"כ גולן הגיב לטענות ואמר כי "ח"כ גולן תקפה באופן שקרי ומרושע את שופטי בית המשפט העליון בטון בו הותקפו יהודים באירופה כנושאי תפקידים ציבוריים, וניתן לעמוד על הדברים שהוטחו בשר ולטר רתנאו בגרמניה. על שום הטון החריף קראתי לעבר חה"כ מאי גולן אנטישמית כי סגנון דבריה מזכיר סוג כזה של אמירות. אין זה ביטוי שנועד להעליב או לפגוע אלא ביטוי שנועד לעמוד בצורה מדויקת וישירה על אופן אמירותיה".

ביחס לקובלנה של ח"כ הלוי וקובלים נוספים, כתב כי "הדברים נאמרו על רקע התבטאויותיו של רה"מ בנימין נתניהו ובכירים נוספים בליכוד, אשר הזהירו מפני אזרחי ישראל הערבים, וממשיכים בליבוי השנאה כלפי הציבור הערבי מזה זמן רב, וכוונו לפוליטיקאים בלבד ". ביחס לקובלנה שעניינה הדברים שאמר כלפי חה"כ קרעי, כתב כי "הדברים נאמרו בעידנא דריתחא ונאמרו על רקע האשמות השווא כלפי קרן וקסנר ואליי - אין דיון בו לא מאשים את החיים בכך שהשווה את אזרחי ישראל לנאצים, דברים שקריים ומקוממים ועם זאת לא היה מקום לקריאה זו ואני מתנצל".

ביחס לקובלנה בעניין דבריו ברדיו, כתב כי הדברים נאמרו במסגרת ויכוח על אירועי  עמונה בשנת 2006, כאשר חייל לשעבר אריה אלדד, הציג את פעולת המשטרה כאלימה, בעוד שאני כמפקד הפעולה יכול להעיד שהמתבצרים בעמונה נקטו באלימות קשה כלפי השוטרים ונענו במידת הכוח ההכרחית לביצוע משימת השוטרים ע"פ פסיקת ביהמ"ש העליון. הדברים שאמרתי נועדו לומר "אני שמח שהחוק נאכף על ידי משטרת ישראל באופן מלא ומדויק".

למרות הכל החליטה הועדה שלא לנקוט בהליכים כנגד חה"כ גולן, שכן לדבריה לא כל הציטוטים מדוייקים וכי זו הפעם הראשונה שבה קובלים על ח"כ גולן.

יאיר גולן ועדת האתיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד