י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הקבינט מכונס

מסתמן: הקבינט יחליט הערב להטיל עוצר לילי

קבינט הקורונה מכונס בשעה זו יחד עם ראש המל"ל, הפרויקטור ובכירי מערכת הבריאות. על השולחן נמצאת הצעתו של ראש המל"ל מאיר בן שבת לסגר לילי בתקופת חג החנוכה

מסתמן: הקבינט יחליט הערב להטיל עוצר לילי
אכיפת הסגר בבני ברק צילום: Tomer Neuberg/FLASH90

קבינט הקורונה מכונס בשעה זו (שני) במטרה לגבש החלטות על ההגבלות לאור הזינוק בתחלואה, במה שמוגדר ע"י בכיר הבריאות כספו של גל שלישי של הקורונה בישראל. מסתמן כי הקבינט יחליט הערב להטיל עוצר לילי מיום חמישי עד סוף החודש עם הגבלת מרחק. המסחר יישאר בינתיים פתוח.

ראש המל"ל מאיר בן שבת הציע בפתח הדיון, טיפול בתחלואה בהדרגה, הראשונה: לנקוט סגר לילי החל מערב חנוכה ועד ל-2.1, במקרה שבעוד 13 יום לא ירד המצב ויגיעו למספר חולים גבוהה יש לפעול בריסון מהודק, על ידי סגירת המסחר והחינוך בערים אדומות וכתומות.

עוד קרא ראש המל"ל לשרי הקבינט לבחון אפשרות שאם בעוד 25 יום, בתום העוצר הלילי, לא תרד התחלואה, יש לצעוד לסגר מלא כדוגמת הסבבים הקודמים בחג הפסח וחגי תשרי.

פרויקטור הקורונה הפרופ' נחמן אש סירב להביע התנגדות לסגר לילי אך טען כי הוא לא יועיל. ‏"לסגר הלילי יהיה אפקט חלקי. זה יוביל לריסון מהודק בוודאי. יעברו שבועיים, האפקט של הריסון המהודק לא יתחיל וכבר נגיע למספרים של הסגר המלא. ההצעה הזו היא כמו להגיד שב-2.1 אנחנו נכנסים לסגר מלא", אמר בתחילת הדיון.

קורונה נחמן אש מאיר בן שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד