י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
רואים את האור

בשורה טובה: המשלוח הראשון של החיסונים יגיע לארץ השבוע

המשלוח הראשון של החיסונים לנגיף הקורונה יגיע ארצה עם חברת התעופה יונייטד איירלינס, שהקימה מערך וצוותים מותאמים להפצה של חיסוני קורונה בעולם | בנתב"ג כבר נערכים לנחיתת המטוס ועליו החיסונים, כאשר על פי ההערכות יתקיים במקום טקס ממלכתי מיוחד

בשורה טובה: המשלוח הראשון של החיסונים יגיע לארץ השבוע
אילוסטרציה צילום: pexels

החיסון לנגיף הקורונה כבר כאן: שעות ספורות לאחר שרמז ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "החיסונים בדרך. אנחנו עובדים על זה יומם ולילה, אנחנו רואים את האור בקצה המנהרה", מדווח הערב (שני) ב'גלובס' כי אכן כדברי נתניהו החיסונים יגיעו לארץ עוד השבוע, ביום חמישי הקרוב.

המשלוח הראשון של החיסונים לנגיף הקורונה יגיע ארצה עם חברת התעופה 'יונייטד איירלינס', שהקימה מערך וצוותים מותאמים להפצה של חיסוני קורונה בכל רחבי העולם, כמו גם לישראל. "התחייבנו בפני השותפים שלנו מתחום הרפואה ובפני הלקוחות שלנו שנהיה מוכנים להעביר בבטחה וביעילות את כל צרכיהם בנוגע להפצת החיסון" אמרו ביונייטד.

עוד דווח ב'גלובס', כי בנמל התעופה בן גוריון כבר נערכים לנחיתת המטוס ועליו החיסונים, כאשר על פי ההערכות יתקיים במקום טקס ממלכתי מיוחד. ובמקביל לטקס יחלו מיד בחברת טבע לטפל בקליטת החיסונים אחסונם והפצתם.

ב'כאן 11' דווח כי המשלוח יכלול 110,000 מנות חיסון לקורונה של חברת 'פייזר'. במטוסים, שיגיעו משיקגו, יותקנו פלטות קרח מיוחדות המייצרות טמפרטורה של מינוס 70 מעלות.

נזכיר כי בשבוע שעבר ביקר ראש הממשלה בנימין נתניהו במרכז הלוגיסטי של חברת 'טבע', שזכתה בהסכם ההפצה של החיסונים, יחד עם שר הבריאות יולי אדלשטיין, והתרשם מההיערכות החברה והיכולות שלה, "אנחנו ערוכים לקלוט את החיסונים, מיליוני חיסונים, ולהקפיא אותם" סיפר נתניהו בישיבת הממשלה הקודמת.

כזכור, אתמול דווח כי הרשויות כאן בישראל בחרו לחתום הסכם הפצה עם חברת 'טבע ישראל - סל"א', לאור ניסיונם הגדול באחסון וייצור תרופות ושינוען. עם חתימת הסכם ההפצה, סיפר מנכ"ל טבע ישראל - סל"א יוסי אופק ל'גלובס' איך תתבצע קליטת החיסונים בארץ ואיך הם יופצו לכל רחבי המדינה. בפתח דבריו אמר אופק כי "טבע ישראל - סל"א ערוכה להתחיל בהפצת חיסוני הקורונה של החברות פייזר ומודרנה תוך מספר שבועות. אנחנו מחכים לאור הירוק, ולאפשרות שתוך כמה שבועות ינחתו כאן מיליוני חיסונים". עוד הוסיף אופק "נראה כי ישראל תהיה המקום הראשון, אחרי ארה"ב, שיקבל חיסונים עבור חלק גדול מן האוכלוסייה. אפילו לפני בריטניה".

"מאז ההודעה שהחיסונים עומדים להגיע בכמות גדולה מהר משצפינו, הגברנו את ההיערכות במרכזים הלוגיסטיים בשוהם ובטבע כפר סבא. בשני האתרים הללו מוכנים כבר מקפיאים שיכולים לקרר את החיסונים של פייזר למינוס 70 מעלות, ואנחנו בתהליך להשגת מקפיאים נוספים, כך שתוך כמה שבועות נוכל לקלוט 3 מיליון מנות חיסון בטמפרטורה הזו. החיסון של מודרנה נשמר בטמפרטורה פחות נמוכה, ולקבלתם אנחנו כבר ערוכים היום" סיפר אופק, והדגיש  "זה אירוע מסוג שלא חווינו עד היום בתחום. פיתחנו כאן בארץ מתודולוגיה להתמודד איתו, מרגע יציאת המטוס מהמפעל של פייזר אלינו. התהליך מורכב מאוד וחייב להתקיים ב-100% הצלחה".

החיסונים יגיעו לשוהם במארזים מיוחדים המכילים קרח יבש, כשהם מחולקים למיני-מארזים של 970 מנות חיסון בכל מיני מארז. ועם נחיתת המארז מד הטמפרטורה ייבדק כדי לוודא שהחיסון נשמר בטמפרטורה הרצויה לאורך כל המסע עד כה, ה-GPS של פייזר ינותק ונוסיף GPS של טבע.(זאת על מנת לעקוב אחרי כל מארז ומארז) אנחנו נפרק את המארז הגדול למיני מארזים שעדיין יישמרו בהקפאה.

"הכוונה היא להפיץ את המיני-מארזים הללו אל כמה מאות נקודות קצה, בקופות חולים, בבתי אבות, ובמוסדות נוספים. בנקודת הקצה קופת החולים תיקח אחריות על המארז, אבל כל זה כבר לא חייב להיעשות בטמפרטורה של הקפאה עמוקה, אלא מרגע שהמיני-מארז יצא מהמקפיא, הוא יכול להישמר בטמפרטורה קלאסית לחיסונים של 2-8 מעלות, במשך חמישה ימים, המטרה שלנו שהחיסונים יבואו אל האזרחים ולא האזרחים אל החיסונים" אמר אופק לסיכום, וזאת על מנת לתת לקופות החולים הפזורים בכל רחבי הארץ את ניהול הפרויקט, ובפרט לאור היכרותן העמוקה עם האזרחים בפרט אלו שבקבוצות הסיכון.

חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד