י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
'מצור חנוכה'

קבינט הקורונה אישר: סגר לילי לשלושה שבועות; השר דרעי זועם

קבינט הקורונה שהתכנס הערב, אישר להטיל סגר לילי ברחבי מדינת ישראל החל מיום רביעי למשך שלושה שבועות. זאת למרות התנגדות שהביעו מ"מ המפכ"ל וכן פרויקטור הקורונה שסבר כי הוא לא יעיל | דרעי סירב להיות חותמת גומי: "בלי לדעת איך זה יתנהל, אני לא מוכן להצביע"

קבינט הקורונה אישר: סגר לילי לשלושה שבועות; השר דרעי זועם
חסימת כבישים לקראת סגר צילום: תומר נויברג, פלאש 90

שרי קבינט הקורונה שהתכנסו הערב (שני) אישרו סגר לילי עוד סוף החודש הלועזי ובתוכם שמונת ימי החנוכה.

הסגר יחל מליל רביעי הקרוב - נר ראשון של חנוכה, והוא יימשך עד סוף החודש הלועזי, כשהפרטים המלאים לגבי אופן יישומו ייקבעו בדיון קבינט מחר או ביום רביעי, ייקבעו הגבלות מרחק יציאה מהבית, וכן הגבלות על התחבורה הציבורית.

בשלב זה, הקניונים והחנויות השונות יישארו בינתיים פעילים, אולם הם יאלצו לסגור מוקדם בהתאם לשעות העוצר הלילי. כמו כן התחבורה הציבורית תחזור למתכונת מצומצמת.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי חבר הקבינט, השר אריה דרעי זעם קודם ההצבעה על הסגר ותקף: "מבלי לדעת מה השעה של הסגר ואיך זה יתנהל בצורה מקיפה אני לא מוכן להצביע".

על פי ההצעה שנידונה הערב, הסגר הלילי יימשך בכל לילה מ-18:00 או 19:00 עד ל-05:00 או 06:00 בבוקר. בנוסף, תחול מגבלת מרחק מהבית. עוד יחליטו השרים על כיתור אזורים מוגבלים, מניעת התקהלויות, בדיקות ומלוניות לשבים מחו"ל.

בתום הדיון פורסם כי הקבינט החליט על שורת הצעדים הבאים במסגרת התוכנית:

1. החל מיום רביעי, 9.12.2020, יוטל סגר לילי. בזמן הסגר הלילי תאסר פעילות מסחר ויוטלו הגבלות על תנועה בין אזורים. כלל המגבלות יובאו לממשלה לאישור.

2. חיוב בדיקות לשבים מחו"ל וממדינות אדומות בפרט כתנאי לקיום בידוד ביתי (ללא בדיקה ידרש בידוד במלונית).

3. קניונים ושווקים יפתחו בהתאם לכללים שנקבעו בפיילוט, למעט ב״אזורים אדומים״.

4. תתאפשר פעילות מוגבלת מוקפדת של מוזיאונים ותרבות בהתאם לסיכומים בין משרדי הבריאות והתרבות.

5. המשך הפעלת תכנית ״איים ירוקים״. קידום חקיקה בנושא.

6. מערכת החינוך תמשיך לפעול באזורים הירוקים והצהובים אלא אם יוטל סגר בהמשך.

7. ריווח התפוסה בתחבורה הציבורית.

8. נקיטת צעדים להגברת האכיפה והחמרת הקנסות. ההגבלות לא יפגעו בזכות ההפגנה.

מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן אמר בישיבה: "אם אני מסתכל על האפקטיביות של סגר לילי מול התוצאה, ההמלצה היא לא לבצע סגר לילי".

דעתו אינה דעת יחיד. גם יו"ר 'מגן ישראל', פרופ' נחמן אש, סירב להביע התנגדות לסגר לילי, אך טען כי הוא לא יעיל. ‏"לסגר הלילי יהיה אפקט חלקי. זה יוביל לריסון מהודק בוודאי. יעברו שבועיים, האפקט של הריסון המהודק לא יתחיל וכבר נגיע למספרים של הסגר המלא. ההצעה הזו היא כמו להגיד שב-2.1 אנחנו נכנסים לסגר מלא", אמר בתחילת הדיון.

יצוין כי על פי התכנית כעת, מסתמן כי הסגר יסתיים בסוף החודש, אולי כדי לא לפגוע חלילה בחגיגות השנה הלועזית החדשה, אבל בחג היהודי חנוכה - כנראה שאפשר.

קורונה עוצר לילי סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד