י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
השר ייענה וימנה?

מנדלבליט דורש: מפכ"ל עד סוף החודש

חלפו בדיוק שנתיים מאז הסתיימה כהונתו של המפכ"ל הקודם רב-ניצב רוני אלשיך, עד כה לא הצליחה המשטרה לקבל אליה מפכ"ל חדש, ערב החליט היועמ"ש כי הוא שם קץ לסאגה, ודורש מאוחנה "קיימת פגישות עם כל הניצבים במשטרת ישראל ועם חלק מהניצבים בדימוס, הבא מועמד עד סוף החודש הנוכחי"

מנדלבליט דורש: מפכ"ל עד סוף החודש
השר אוחנה לצד היועמ"ש מנדלבליט צילום: תומר נויברג, פלאש 90

כבר שנתיים שהגוף האמון על שמירת הסדר הציבורי והגנה על האזרחים במדינה מתנהל ללא מנהל. מדובר כידוע על משטרת ישראל, שכבר זמן רב לא מצליחה להשיג לעצמה מפכ"ל שיתווה מדיניות וינהל אותה, בשנתיים כה קשות של מערכות בחירות זו אחר זו, לצד נגיף קורונה על שלל השלכותיו. הערב היועץ המשפטי לממשלה מנסה לשים קץ לסאגה.

ד"ר אביחי מנדלבליט שלח הערב מכתב לשר לביטחון פנים אמיר אוחנה בו הוא כותב לו: "אבקשך להודיעני בהקדם את המועד הצפוי להבאתו של מועמד על ידיך בפני הוועדה המייעצת לעניין מינויים לתפקידים בכירים". עוד כתב מנדלבליט "לאור העדכון שנמסר על ידיך ואשר הובא במסגרת התגובה שהוגשה לעתירה, לפיו קיימת פגישות עם כל הניצבים במשטרת ישראל ועם חלק מהניצבים בדימוס, כהכנה לתחילת הליך מינוי מפכ"ל".

על כן מבהיר היועץ המשפטי לממשלה כי הוא דורש ממנו להביא מועמד לתפקיד המפכ"ל "בתוך זמן קצר ביותר, ולכל המאוחר יש לעשות כן עד סוף החודש הנוכחי".

כזכור בשבוע שעבר התערב בית המשפט העליון והורה לממשלה בצו להציג מינוי במהירות האפשרית. שופטי בג"ץ יצחק עמית, ענת ברון ועופר גרוסקופף קיבלו באופן חלקי את עתירת תנועת 'אומ"ץ' והוציאו למשלה צו מוחלט בעניין המינוי. בהחלטתם כתבו כי "חלפו בדיוק שנתיים מאז הסתיימה כהונתו של המפכ"ל הקודם רב-ניצב רוני אלשיך, לנוכח חובת הממשלה והגורמים המוסמכים לפעול לאיוש משרת המפכ"ל בהתאם לכללי המשפט המינהלי, ובהינתן עמדת היועץ המשפטי לממשלה על נימוקיה, ניתן בזה צו מוחלט המורה לממשלה ולשר לביטחון פנים לפעול להבאתו של מועמד לתפקיד המפכ"ל בפני הוועדה המייעצת לממשלה לעניין מינויים לתפקידים בכירים, במהירות הראויה".

שבוע מוקדם יותר מסר היועץ המשפטי לממשלה עצמו את תשובתו לעתירות בנוגע למינוי המפכ"ל, וכתב כי "משלא הוצג נימוק שיש בו כדי להצדיק מבחינה משפטית הימנעות מקידום מינויו של מפכ"ל, ובהתחשב בפרק הזמן הארוך שבו המשרה החשובה מאוישת בדרך של מילוי מקום". הוא סבור כי אין מנוס מלהוציא צו על תנאי".

בתשובתו לבג"ץ ציין היועץ המשפטי לממשלה את המכתב ששיגר  לראש הממשלה ולראש הממשלה החליפי בבקשה לפעול ללא דיחוי בהתאם לסמכויותיהם שבדין לקידום מינויי קבע למשרות בכירות בשירות המדינה, לרבות קיום בהקדם האפשרי של הדיון בממשלה בקשר להצעות החלטה ביחס למינויים הממתינים בשלב זה.

יצוין כי בהתחשב ביחסים העכורים השוררים בין השר לביטחון פנים אמיר אוחנה לבן היועץ המשפטי לממשלה, אפשר שהשר יגיב לדרישה זו בחריפות ואף לא ייענה לה.

מפכ"ל המשטרה אביחי מנדלבליט אמיר אוחנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד