י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"היה אור לגויים"

צפו: הנסיך הבריטי ספד לרב גם בעברית

במסגרת דברי הספד שנשא הנסיך הבריטי צ'ארלס לזכרו של הרב לורד יונתן זקס זצ"ל, הוא אמר ארבע מילים בעברית "היה באמת אור לגויים" • צפו

צפו: הנסיך הבריטי ספד לרב גם בעברית
הנסיך צ'רלס צילום: wikipedia

במלאת 30 יום לפטירתו של הרב לורד יונתן זקס, ספדו לו רבנים ואישי ציבור, ביניהם יורש העצר הבריטי, הנסיך צ'ארלס.

הנסיך הבריטי ספד לרב זקס שקיבל את התואר הבריטי היוקרתי 'לורד' ואמר בעברית כי הרב זקס "היה באמת אור לגויים", ולאחר מכן חזר על המשפט באנגלית.

כזכור, לפני כחודש בליל שבת קודש הלך לעולמו בגיל 72, הפרופסור לורד הרב יעקב צבי (יונתן) זקס ז"ל, לשעבר רבה הראשי של בריטניה.

הרב זקס הוסמך לרבנות בישיבת 'עץ חיים' לונדון והיה בעל תואר ראשון מאוניברסיטת קיימברידג' ודוקטורט מקינגס קולג' לונדון. הרב זקס החליף את הרב לורד יעקובוביץ כרב הראשי של בריטניה. הוא ייעץ לראשי ממשלת בריטניה שלעבר ג'ון מייג'ור, טוני בלייר וגורדון בראון. והיה בעל קשרים בבית המלוכה הבריטי, בפרט עם צ'ארלס, נסיך ויילס.

לפני למעלה מעשור הוכתר בתואר הברון זקס מאלדגייט, והוענק לו מושב לכל חייו בבית הלורדים הבריטי. בשנת 2012 הודיע על פרישתו מתפקיד הרב הראשי של בריטניה. הרב אפרים מירוויס, רב קהילת 'פינצ'לי סינגוג' בלונדון, נבחר להחליפו בתפקיד.

אוניברסיטאות בעולם העניקו לרב זקס תואר דוקטור לשם כבוד, בהן: אוניברסיטת קיימברידג', גלאזגו, חיפה, אוניברסיטת בר-אילן, מידלסקס, ישיבה יוניברסיטי, ליברפול וסנט אנדרו. הרב זקס חיבר כעשרים ספרים, שבהם הוא פורש השקפת עולם רחבה על תפקיד הדתות, הגלובליזציה, אתיקה ואחריות חברתית, עתידה של היהדות ועוד. כמה מספריו אף תורגמו לשפה העברית.

 

הנסיך צ'רלס יונתן זקס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד