י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
במלאת השלושים

צפו: כשהרב זקס טלפן אל הרב לאו לשאול "איך בונים רבנות"

הרב הראשי לישראל לשעבר, הרב ישראל מאיר לאו ספד לרבה הראשי לשעבר של בריטניה הרב יונתן זקס במלאות 30 לפטירתו • "קשה למצוא דמות שיכולה להיכנס בדיוק לממדים של הרב זקס שהיה בן בית בשני העולמות האלה, בעולם התורה וגם בעולם החכמה, הפילוסופיה ותורת האנוש" 

צפו: כשהרב זקס טלפן אל הרב לאו לשאול "איך בונים רבנות"
הרב זקס ז"ל עם הגרי"מ לאו יבלח"ט צילום: צילומסך

במלאת שלושים יום לפטירתו בטרם עת של הרב הלורד יונתן זקס, ספד לו הרב הראשי לישראל לשעבר, הרב ישראל מאיר לאו. 

הרב לאו סיפר על פגישותיהם ואמר כי "הפעם השנייה שנפגשנו הייתה כאן אצלי בבית לאחר שהוא נבחר כרב ראשי של יהדות בריטניה. הוא היה כל כך עדין וצנוע וזה מה שאפשר ללמוד ממנו, ענווה וצניעות. הוא אמר תודה רבה שבחרתם אותי, הכל יפה מאוד, אבל אני כדי להכנס לתפקיד רב ראשי אני צריך כמה חודשים ללמוד את הרבנות המעשית, הצד ההלכתי והפרקטי".

הרב לאו הוסיף וסיפר כי "אז הוא טילפן אליי מלונדון. הוא אמר שהוא מגיע לארץ להתארח אצל כמה רבנים אם אני מוכן לקבל אות לשיחה לדבר על איך בונים רבנות. ישבנו שעה ארוכה ושוחחנו".

לדבריו, "הקשר הגדול היה לראות אותו כנשיא וועידת רבני אירופה. זה היה דבר גדול. הנאום שלו היה מזהיר. אני חושב את עצמי למבין טיפה בנאום. תנועות הידיים שלו, הרמת הקול שלו, הורדת הקול, כל הדרמה של הנאום זה דיבר אל ליבותיהם של כולם, משלוחי חב"ד בכנס השלוחים עד לסטודנטים ופרופסורים באוניברסיטאות ברחבי תבל. הרב זקס היה נואם בחס עליון ואני ראיתי בו גם ראש קשר בים העם היהודי לתפוצות ולאומות העולם".

הרב לאו סיים ואמר כי "מי שגישר בין היופי של התרבות של 'יפת' (עמי אירופה, י"ג) לבין התורה והמצוות של שם (עם ישראל, י"ג), זה היה הרב זקס בדורנו. חבל על דאבדין ולא משתכחין. קשה למצוא דמות שיכולה להיכנס בדיוק לממדים של הרב זקס שהיה בן בית בשני העולמות האלה, בעולם התורה וגם בעולם החכמה, הפילוסופיה ותורת האנוש. הוא ראש גשר שידע להשכין שלום בין חלקי האומה לבין חלקים גדולים באומות העולם. יהי זכרו ברוך".

הרב לאו הרב זקס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד