י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"נכין פאשקוויל באידיש"

אבידר במתקפה: נתניהו הורה לחלל שבת; החרדים שותקים

מנסה ליצור מהומה על מאומה. ח"כ אבידר מאשים את המפלגות החרדיות בכך ששתקו לנוכח חילול שבת לכאורה שביצעה עיריית ירושלים. "הסיפור כאן הוא המפלגות החרדיות שעד עתה, איש מהם לא הוציא מילה" והצהיר ספק אם ברצינות: "אנחנו לא נשתוק, גם אם נצטרך להפיץ פשקווילים ביידיש על דלתותיהם של האדמו"רים וראשי הציבור החרדי" • צפו בדבריו

אבידר במתקפה: נתניהו הורה לחלל שבת; החרדים שותקים
ח"כ אלי אבידר צילום: דוברות הכנסת

סערה שהתנהלה בשבת האחרונה סביב החרמת פסל של מפגין מאזור בלפור, דבר שהוחרם על ידי עיריית ירושלים הגיעה היום למשכן הכנסת. חבר הכנסת אלי אבידר, אשר הינו פעיל בולט במחאות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו תוקף דווקא את הסיעות החרדיות.

בנאום שנשא הערב (שני) במליאה, אמר אבידר: "במהלך השבת האחרונה הורה בנימין נתניהו למשטרת ישראל ולעיריית ירושלים לפנות מיצג מחאה מרחוב בלפור. באמצע השבת. בשלוש לפנות בוקר-שבת, הגיעו עשרים שוטרי משטרת ישראל, יחד עם מנהל מחלקת הפיקוח של עירית ירושלים, ניסים דיין, ופינו פסל מחאה שהציב במקום האמן איתי זלאייט".

"המוחים הביאו את הפסל לפני כניסת שבת כדי לא לפגוע ברגשות הציבור הדתי, אבל נתניהו, באיבוד עשתונות מוחלט, שלח את שוטרי משטרת ישראל ואנשי עיריית ירושלים כדי לפנות הפסל מהמקום בשבת! ההזייה לא מסתיימת כאן. נתניהו הקפיץ למקום את להקת מוקיוני ביביסטאן, לפני הגעת המשטרה, בפיג'מות וולט דיסני ועם שפת ביבים", טען.

הוא תקף תחילה את נתניהו, "האיש איבד את זה. זו תמונת הניצחון שהוא רצה לשדר לתומכים שלו", והוסיף במתקפה על החרדים, "הסיפור כאן הוא המפלגות החרדיות שעד עתה, איש מהם לא הוציא מילה", והזכיר כי, "פעם, ממשלת רבין ז"ל נפלה ב- 1972 עקב קיומו של טקס קבלת מטוסי 15F בסמוך לכניסת שבת. ב-2017, שר הבריאות יעקב ליצמן הגיש מכתב התפטרות מהממשלה על רקע ביצוע עבודות ברכבת בשבת, בהוראת הַרֶבֶּה מִגוּר. וכעת אף מילה".

הח"כ מ'ישראל ביתנו' האשים גם את הגורמים בעיריית ירושלים, "ראש העיר משה ליאון יכול לגלגל עיניים ואפילו להזיז את הכיפה מצד לצד ולומר שהוא לא ידע. אבל זה לא נכון. מנהל מחלקת הפיקוח היה במקום ומנהל מחלקת התביעות בעירייה, בשם חיים, היה ער ואף קיבל שיחת טלפון מעורך הדין גונן בן יצחק בזמן הפינוי. העירייה ידעה, וגם חברי מועצת העיר החרדים לא הוציאו הגה מפיהם".

"לא היה כאן פיקוח נפש", קבע אבידר, "נתניהו ראה את זה כפיקוח נפשו הפוליטית, כבר אמרנו שהוא לא כשיר! חברי הכנסת החרדים שנוהגים להטיף לנו מוסר ודרכי אבות לא יכולים להמשיך להתעלם מהאקט, האנטי דמוקרטי, שהתבצע במהלך השבת, כשהם שותפים מלאים גם בממשלה וגם בעיריית ירושלים".

עוד אמר אבידר, "אנחנו לא נשתוק, גם אם נצטרך להפיץ פשקווילים ביידיש על דלתותיהם של האדמו"רים וראשי הציבור החרדי".

אלי אבידר חילול שבת הנציגים החרדים החרדים ונתניהו ראש הממשלה בנימין נתניהו עיריית ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד