י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
עימות סוער במליאה

השרה חשפה: לפיד הציע לי את תיק האוצר

יורה חשיפות לכל הכיוונים. השרה לקידום קהילתי נאמה הערב במליאת הכנסת והותקפה על ידי ח"כים מהאופוזיציה. בתגובה היא חשפה את צביעותם ברבים. סיפרה כי יאיר לפיד הציע לה את תיק האוצר וגם כי ח"כ מרב מיכאלי דרשה שריון לבן זוגה הקומיקאי | "מנותקים הייתם ומנותקים נשארתם"

השרה חשפה: לפיד הציע לי את תיק האוצר
יאיר לפיד משכנע מצביעים צילום: מתוך טוויטר

החוק לפיזור הכנסת אושר רק בטרומית, למרות זאת שוררת במקום אווירת בחירות, אווירה בה כולם תוקפים את כולם ומשפרים עמדות לקראת ההכרזה הרשמית על יציאה למערכת בחירות נוספת.

השרה לקידום חברתי אורלי לוי אבקסיס עלתה הערב (שני) לנאום במליאת הכנסת ונקלעה למתקפה מצידו של ח"כ יוראי להב הרצנו מ'יש עתיד' שאמר: "שרת המתנ"ס, מה שהממשלה מבקשת לעשות זה למסד פרקטיקה של שחיתות וסיאוב. הרי המשרד לקידום קהילות מדומיינות לא צריך אותו. כל ההקמה של המשרד הזה נועד לאפשר את העריקה של אורלי לוי אבקסיס ממחנה השינוי עם קולות של מצביעי מרצ, לתוך הממשלה. ואיך היא תעבור בלי לקבל משרד? אז המציאו משרד ועכשיו צריך למצוא לה תעסוקה".

השרה אורלי לוי אבקסיס הגיבה לח"כ להב הרצנו ואמרה: "חבר הכנסת הצעיר, אני לא יודעת אם בגיל, בניסיון או באינפנטיליות אבל בהחלט צעיר מאוד. מי שמדבר על המתנ"ס בזלזול כזה מעיד מאיפה הוא בא, פריבליג אחד. כשהייתי חברה בקואליציה ניהלתי מאבקים מול שר האוצר לפיד שלקח כסף מילדים עניים ומשפחות עניות בטענה שגם החרדים נהנים מזה".

בשלב זה היא חשפה לראשונה, "ולגבי עריקות, ברור לכם שבממשלת מיעוט אני לא רק שרה בכירה אלא באחת מארבעת המשרדים הבכירים ביותר. אני אגיד לכם יותר מזה, ניסו לקנות אותי מטעם יאיר לפיד וגנץ. הבוס שלך היה מוכן שאני אהיה שרת אוצר כדי שתהיה ממשלת מיעוט ואמרתי לו, לא".

היא הוסיפה ותקפה את המפלגה אליה הוא משתייך: "יש עתיד, המפלגה המדומיינת הזו של הפריבילגים הלבנים והמנותקים, כשבאתי לדבר עם יאיר לפיד על דיור ציבורי כשהוא היה שר אוצר, הוא אמר לי שזה לא מעניין אותו ולא נמצא בלקסיקון שלו. הוא בכלל לא ידע מה זה דיור ציבורי, מתוך זה אתה מזלזל במתנ"סים. כשאתם לקחתם אוכל מהפה של הילדים ואני התרעמתי על זה אתם אמרתם שלא תתנו לי להעביר חוקים וזה מה שעשיתם. כשעל ג'וני ווקר יורד המס אתה מבין מה מעניין את שר האוצר דאז. מנותקים הייתם ומנותקים נשארתם".

בהמשך תקפה השרה לוי-אבקסיס גם את חברת הכנסת מרב מיכאלי מ'העבודה', על כך שלדבריה, זו ניסתה לקדם שריון לבן זוגה הקומיקאי ליאור שליין. "מרב מיכאלי ובן זוגה ליאור שליין ניסו להפוך את מפלגת העבודה למן דבר כזה מלוכני, ששני בני זוג יהיו ברשימה בשריונים".

עוד תקפה השרה "כששאלו את מרב מיכאלי (אם הדיווח נכון) היא אמרה 'אני לא יודעת מי לפני מי', האם זה נכון או לא נכון שביקשתם שריון לליאור שליין במפלגת העבודה", תקפה לוי מול פניה הנדהמות של מיכאלי.

"אם זה היה קורה בליכוד, תארו לעצמכם ששרה נתניהו הייתה מבקשת שריון, מה הייתם עושים" תקפה השרה את חברי העבודה איתם חתמה על הסכם שהכניס אותה לממשלה.

לוי המשיכה לירות ותקפה גם את חברת הכנסת ממרצ: "תמר זנדברג נתנה לבן זוגה ואבי ילדיה להתנהל על הקופה של מר"צ, להחליט מי יקבל מה ואיזה תפקידים", עוד תקפה לוי את זנדברג על יחסה ליושבת ראש מפלגת מר"צ זהבה גלאון שלמרות שהיא ויתרה לה על המקום, היא זלזלה וביזתה אותה.

יאיר לפיד אורלי לוי אבוקסיס מרב מיכאלי יוראי להב הרצאנו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד