י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
מחאת 'העדה'

תיעוד: תותח המכת"זית מתיז לעבר דירת המגורים

כ-25 חרדים נעצרו הלילה באחת ההפגנות הסוערות שידעה ירושלים במהלך התקופה האחרונה | סמוך לסיומה של המחאה, תועדה מכת"זית המשטרה מתיזה מים בעוצמה רבה לעבר חלון דירת מגורים מעל מעוז ההפגנה | צפו בתיעוד

תיעוד: תותח המכת"זית מתיז לעבר דירת המגורים
מכת"זית במהלך המחאה, אמש צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בהפגנת חוגי הקנאים הלילה בצומת בר אילן בירושלים, נעצרו לפחות 25 מפגינים. מדובר במחאה סוערת שלא נראתה מזה תקופה ארוכה בבירה. בניסיון לפזר את המחאה ולהשיב את הסדר הציבורי, השתמשו כוחות המשטרה באמצעים לפיזור הפגנות, בין היתר במכת"זיות וביחידת הפרשים.

עם סיומה של המחאה סמוך לחצות הלילה, כשאחרוני המפגינים החלו לעזוב את המקום, תועדה מכת"זית המשטרה כשהיא מתיזה מים בעוצמה רבה היישר לעבר חלון דירת מגורים בקומה הראשונה, מעל מעוז ההפגנה. על פי התיעוד, נראה כי לבית נגרם נזק כתוצאה מהפגיעה.

 ההפגנה הסוערת התקיימה בצומת בר אילן וברחובות הסמוכים, בעקבות הכוונה להתחיל את עבודות הקו הירוק של הרכבת הקלה. כוחות גדולים של משטרה נפרסו באזור בניסיון לשמור על הסדר הציבורי. כמה מהמפגינים הציתו דחפור שהיה באתר הבנייה הסמוך.

במהלך המחאה, התפתחו עימותים קשים בין המפגינים לכוחות המשטרה. על פי טענת המשטרה, לעבר הכוחות הושלכו חפצים על ידי המפגינים. כאמור, לפחות עשרים וחמישה מפגינים נעצרו לחקירה בחשד להפרת הסדר הציבורי.

בשכונות החרדיות בירושלים נתלו בימים מודעות ענק הקוראות לצאת ולמחות נגד כוונת העירייה להתחיל את העבודות באזור. בחוגי הקנאים בבירה מאיימים להחריף את המאבק במידה והעירייה לא תיסוג מההחלטה להעביר במקום את קו הרכבת הקלה.

 

מכתזית משטרה הפגנת קיצונים ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד