י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
סערת פינוי האולפנה

רובינשטיין עונה לסמוטריץ': "ההנהלה הפרה סיכומים"

פינוי האולפנה הדתית משכונת קרית הרצוג בבני ברק ממשיך לעורר סערה | ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין, משיב הבוקר במכתב משלו לטענותיו של ח"כ בצלאל סמוטריץ' כי העירייה מתעמרת באולפנה רק בשל היותה ציונית דתית: "הציבור הדתי לאומי מיוצג בכבוד. הנהלה הפרה את הסיכום עם העירייה"

רובינשטיין עונה לסמוטריץ': "ההנהלה הפרה סיכומים"
סמוטריץ' ורובינשטיין צילום: פלאש 90

אחרי המכתב הזועם של יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' לראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין, בעקבות ההחלטה לפנות את אולפנת 'צביה' מהעיר - הבוקר (שלישי) משיב רובינשטיין במכתב משלו, ובו הוא מציג את הנתונים שלפיהם הוחלט לבצע את הפינוי. לטענת רובינשטיין, הנהלת האולפנה הפרה ההתחייבויות לעירייה.

"מכתבתך אליי הפתיע אותי עד מאוד", כותב רובינשטיין, "אני מכירך ומוקירך כאדם יסודי, מעמיק וככזה שאינו נושא פנים מול האמת. והיא משום מה נעדרת הפעם". כזכור, בפנייתו תקף סמוטריץ' את החלטת עיריית בני ברק לפנות את האולפנה וטען כי "ההתעמרות באולפנה היא רק בשל היותה ציונית דתית ולא חרדית ולכך אין בכוונתי להסכים לכך". 

בתשובה למכתבו של סמוטריץ', כותב רובינשטיין: "הציבור הדתי לאומי מיוצג בכבוד, בהדר ובגאון על ידי ידידינו איש עתיר מעש ובניין, ר' יעקב סולר שיחי', שדלתי פתוחה בפניו, מסדרונות העירייה נהירין לו וצרכי הציבור הדתי לאומי בעיר נישאים בזכותו על כפיים. באגף  החינוך, במחלקת גני הילדים, בבינוי מוסדות, בהכל. אני משער שלא שוחחתם בנושא, וחבל"

כזכור, לפני כארבע שנים, סערה העיר בני ברק בעקבות החלטת העירייה להעביר את האולפנה ממקום מושבה ברחוב מימון למתחם בית הספר 'עוזיאל' בשכונת קרית הרצוג בצפון העיר. בסופו של דבר, בתום מאבק ממושך הסכימו בהנהלת האולפנה לעבור למקום החדש.

"ההתעמרות באולפנה היא רק בשל היותה ציונית דתית ולא חרדית ולכך אין בכוונתי להסכים לכך", הודיע אתמול חבר הכנסת סמוטריץ' במכתבו. "נדהמתי לשמוע על כוונתך לסלק את אולפנת צביה בני ברק משטח העיר. עם כל הכבוד - זהו מעשה אשר לא יעשה!".

בתשובה לטענות כותב רובינשטיין, כי "מוסדות החינוך של הציונות הדתית זוכים בעיר לאוזן קשבת ולנשיאה על כפים ככלל צרכי תלמידי העיר. צר לי, אך ככל הנראה מבעד לכותלי משכן הכנסת וללשכתך ההומה לא חדרו קולות הלמות הפטישים ועבודת הדחפורים המשלימים את בנייתו של בניין חדש ומרווח הכולל כיתות לימוד ואולם רחב ידיים, לבניינה, שגשוגה והרחבתה של הישיבה התיכונית בני עקיבא קריית הרצוג, בראשותו של ידידי ראש הישיבה הרב משה צבי וקסלר שליט"א". 

רובינשטיין הודף את טענותיו של סמוטריץ' כי העירייה היא זו שהפרה את ההתחייבות, ומטיל את האשמה על הנהלת האולפנה: "רק אעדכנך, כי אינני יודע על איזו הפרה וחתימה מדבר כבודו. הפכתי את לשכתי מן הקצה אל הקצה והדבר היחיד שמצאתי הוא התחייבות כתובה וחתומה דווקא של...הנהלת אולפנת 'צביה' שהבנתי  שהינך מכירה, התחייבות שנחתמה מול ראש העיר הקודם – מכובדי יו"ר ועדת החוקה ח"כ הרב יעקב אשר, התחייבות לפיה בשלב בו שיעור מספר תלמידות האולפנה תושבות העיר יפחת מ-50%, תעתיק רשת צבי"ה את מיקומה של האולפנה מהעיר למקום אחר".

"במשך השנים זיהתה עיריית בני ברק, כי על שטחים עירוניים שניתנו כהקצאה למוסדות חינוך, קיימים מוסדות שונים בהם שיעור התלמידים נמוך וכי מספר הכיתות מצטמצם, בכללם המוסדות הדתיים לאומיים שבשל הגירה משמעותית לגבעת שמואל,  פ"ת וגושי ההתיישבות  הצטמצמו בשיעור חד", כותב רובינשטיין. לדבריו, "קודמיי בראשות העיר נועדו פעם אחר פעם עם ההנהגה הדתית לאומית, בבקשה כי יפעלו לביסוס המוסדות או לחילופין יביאו לצמצומן על מנת להפנות את הכיתות לייעודן החוקי והאנושי – לילדי העיר מכל מגזר שהוא".

"כחלק מסיכום זה", כותב רובינשטיין, "התחייבה הנהלת האולפנה במסמך מפורט וחתום כי אם לא יגיע מספרן של התלמידות תושבות העיר לכדי 50% מכלל תלמידות האולפנה תפנה ההנהלה את המבנה. חתימה מפורשת זו כאמור, באה שוב לאחר סיכום כולל עם ההנהגה המקומית של הציבור הדתי לאומי על ניהול המוסדות בעיר בהגינות ובישרות בהתאם לצור ך  ולא  בהתאם ל'נכסי מפלגה'  או 'הקדשות',  טיעונים שעצם האזכור שלהם מעלה  טעם רע של ספסור בנכסים עירוניים שלא במשפט".

"ומכאן פליאתי לנוכח מכתבך, הסכם חתום וברור חובה לקיים. נקודה. זו דרכם של אנשי אמת וזו תפארתם של אנשי מעשה".

רובינשטיין מוסיף: "עיריית בני ברק נהגה בטובת עין מופלגת עם הנהלת האולפנה. אך לצערנו לא רק ששיעור התלמידות תושבות העיר אינו מגיע ל-  50%, תופתע, אך גם ל25% אינו מגיע. מה שבהחלט אינו תואם את הסיכום. הבט נא בעיניי ובעיני אלפי ילדי העיר הזקוקים לכתה לשנה"ל התשפ"ב, בשם איזה טיעון נוכל למנוע מילדי העיר הזקוקים לכסא שולחן וכתה תקנית, את המגיע להם!?"

"בטוחני", מסיים רובינשטיין את מכתבו, "כי המציאות העובדתית זועקת את אמיתתה באופן ברור. אני בטוח שבוודאי תצטרף אלי להחלטה המחוייבת למען ילדי העיר הזכאים לקבל את המגיע להם. אני משער ומקווה שלמאבק הנחוש הזה התכוונת במכתבך. תבורך על כך.".

 

אולפנה עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין בצלאל סמוטריץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד