י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
באשמורת הבוקר

קינות ובכיות בהלוויית הנער דניאל מדמון ז"ל

לאחר שנפל בקריסת גדר בישיבה בה למד בעיר בית שמש, ולאחר מאבק משפטי מול המשטרה שדרשה לנתח את גופתו הובא הנער דניאל מדמון ז"ל למנוחות לקול בכיותיהם וזעקות השבר של בני משפחתו וקהילתו • ובלע המוות לנצח, ומחה ה' דמעה מעל כל פנים

קינות ובכיות בהלוויית הנער דניאל מדמון ז"ל
הלווית הילד דניאל מדמון ז"ל צילום: באדיבות המצלם

לאחר מאבק משפטי ממושך, באישון ליל קיבלו בני משפחתו של הנער דניאל מדמון ז"ל אישור לקבור את יקירם, אמש (שני) בשעה 2.30 לפנות בוקר, נערך מסע הלווית הבחור הצעיר בן ה-13 דניאל מדמון ז”ל, שנפל מקומה גבוהה ול”ע נפטר מפצעיו. בהלוויה רוויות יגון השתתפו רבים מבני המשפחה והקהילה בראשות הגאון רבי נריה חוברה.

הגאון רבי נריה חוברה רב הקהילה הספיד במעמד ההלוויה רוויית היגון ואמר "לא הספקתי להכיר אותך אבל רבותיך מספרים על בחור שעדיו לגדולות, בעל מידות טובות, כישרון, עמל תורה, אהבת תורה, אהבת חברים, בין אדם למקום, בין אדם לחברו".

"חשבונות שמיים אף אחד לא יודע הלוואי והיינו יודעים, דבר אחד אנחנו יכולים לומר, הקדוש ברוך הוא מדבר אתנו, אתה הגעת לשלמות שלך אתה הגעת לתיקון שלך מהר מאד עזבת את עולם השקר, את הבלי העולם הזה. אבל אנחנו, תדאג כל החבורה כולה!"

"זה לא משחק, זה הפתרון, זו הרפואה, אם אנחנו לא נתעורר להבין שיד ה' כאן ונעבור שבוע שבועיים, וכלא היה רחמנא ליצלן חס ושלום" אמר הרב חוברה.

עוד הספיד רב הקהילה "במקרה כזה קשה לומר לב יודע מרת נפשו, זה משהו כללי, משהו ציבורי, אין לנו עדיין את יישוב הדעת להבין מה רוצה הקדוש ברוך מאתנו. הקדוש ברוך הוא דיבר אצלנו בשפה קשה בשפה לא מובנת".

"אנחנו מתפללים לקדוש ברוך הוא שיודיע לנו דרכינו, שיודיע לנו מה צריך לתקן, שייתן לנו הארה מה אנחנו צריכים להתעורר, יש כאן משהו לא מובן לא בדרך העולם, הן מצד השכנים הן מצד הצורה של הדבר הזה רחמנא ליצלן. אז תדאג כל החבורה מכל השתלשלות העניינים, אין סתם אין מקרה, אם הקדוש ברוך הוא בחר בקרבן כזה, כנראה שהתיקון צריך להיות משהו כבד שהיה צריך לקחת את זה, קשה מאד".

הרב מאיר חריר מרבני הקהילה הספיד אף הוא הנער דניאל ז"ל: דניאל, לפני שבועיים הוא היה נער חמודות, נהיה איש חמודות, שושנה שכזו מתוך משפחה שהיא שושנה, בן להורים היקרים שלו, משפחה מרוממת".

"דודי ירד לגנו ללקוט שושנים", אין אתנו יודע על מה הפרח הנפלא הזה בעל מידות נאצלות, למדן עצום בעל הנהגות אציליות ובעל תכונות יקרות ואצילות שאין בנמצא, עלה המוות בחלוננו, מדובר במכה אנושה וכואבת".

עוד הוסיף הרב מאיר חריר וקונן על הנער "הוא היה כבנינו ממש, את מי לקחת מאתנו, אב הרחמן יימלא רחמים עלינו, יאמר די לצרותינו במהרה בימינו אמן ואמן".

ההספדים "באדיבות קו המאורות - הקו העולמי ליהדות תימן".

כזכור, כפי שפורסם אתמול הנער דניאל מדמון ז"ל כבן 13, נהרג כשנפל מגדר שקרסה חלקית בבית שמש, הוא למד בישיבת 'מבקשי ברסלב' בשכונת חפציבה בבית שמש. ורק בשבוע שעבר הוא חגג את בר המצווה שלו. בישיבה בה הוא למד סיפרו כי התלמידים בהלם מוחלט מהבשורה הקשה שנחתה עליהם.

מתנדבי ארגון זק"א הגיעו לזירת האירוע במטרה לטפל בממצאים הרבים ולדאוג לכבוד המת. שלומי פרץ מתנדב זק"א שטיפל בזירה אמר: "מדובר בצעיר כבן 13 שנשען על גדר ברזל שהשתחררה ממקומה ונפל מגובה כ5 מטר. כשהגעתי למקום ראיתי את הצעיר שוכב כשהוא מחוסר הכרה וסובל מחבלות קשות, צוותי מד"א ביצעו פעולות החייאה ממושכות ופינו את הצעיר במצב אנוש לבית החולים הדסה עין כרם שם הרופאים נאלצו לקבוע את מותו".

מנהל הישיבה עוכב לחקירה בחשד לרשלנות. במשטרה עדיין חוקרים כיצד התרחש האסון, והאם היה ניתן למנוע אותו.

 

 

הלוויה הספדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד