י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
חשוד בגרימת מוות ברשלנות

האסון בבית שמש: מנהל ה'חיידר' שוחרר למצער בית

יממה לאחר האסון הכבד בבית שמש בו נהרג הנער דניאל מדמון ז"ל כבן ה-13, בית משפט השלום בירושלים שיחרר למעצר בית המנהל החשוד בגרימת מוות ברשלנות | פרקליטו, עו"ד איתמר בן גביר: "המשטרה חקרה את האיש הלא נכון".

כוחות ההצלה מטפלים בנער, אמש
כוחות ההצלה מטפלים בנער, אמש צילום: דוברות איחוד הצלה

מנהל התלמוד תורה שבו נהרג אתמול (שני) הנער דניאל מדמון ז"ל כבן ה-13 בשכונת חפציבה בבית שמש, שוחרר היום למעצר בית של יומיים - עד ליום חמישי הקרוב. המנהל, כך חושדים במשטרה, לא דאג לטפל בגדר שממנה נפל הנער לאחר שקרסה חלקית.

 בשעות הערב אתמול, עוכב המנהל לחקירה בחשד לגרימת מוות לרשלנות, לאחר שהתייצב בתחנת המשטרה. החוקרים שהגיעו לאחר האסון, לא מצאו במקום אף גורם מטעם התלמוד תורה. במשטרה עדיין חוקרים כיצד התרחש האסון, והאם היה ניתן למנוע אותו.

"צוותי החקירה של תחנת בית שמש, הגיעו למקום וגילו את כל האזור נטוש", סיפר במהלך הדיון נציג המשטרה, "מדובר בבית ספר, ונראה כי כל יושבי המקום עזבו את המקום בחיפזון. אף אחד מהמוסד החינוכי לא היה בנמצא".

כפי שדווח אתמול, מדובר בנער שרק בשבוע שעבר חגג את בר המצווה שלו. בתלמוד תורה  בו הוא למד סיפרו כי התלמידים בהלם מוחלט מהבשורה הקשה שנחתה עליהם. הלילה, הוא הובא למנוחות לאחר שבפרקליטות וויתרו על הבקשה לנתח את הגופה. 

במשטרה דרשו הבוקר מבית המשפט כי המנהל ישהה במעצר בית של שבועיים, בטענה כי קיים חשש שישבש את החקירה. פרקליטו של המנהל, עורך הדין איתמר בן גביר התנגד, וטען כי אם הייתה רשלנות היא של מי שהקים את הגדר ממנה נפל הנער, במיוחד כאשר הגדר נמצאת מחוץ למוסד החינוכי ולא בתחומו. 

במהלך הדיון, המליץ השופט אלעזר ביאלין למשטרה, להסכים לשחרור החשוד בתנאים מגבילים ליומיים. בהחלטתו קבע השופט, כי על מנהל יאסר ליצור קשר עם המעורבים בחקירה במשך חודש. זאת בנוסף לערבות על סך 5,000 שקלים.

עורך דין איתמר בן גביר מסר בתום הדיון: "אם הייתה רשלנות, היא ודאי לא של המנהל. טוב עשה בית המשפט שהורה על שחרור וגם בנסיבות של טרגדיה נוראה ועצובה אסור למשטרה לפעול בחוסר שיקול דעת ולעצור סתם אנשים".

 

מעצר בית מוות ברשלנות אסון בית שמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד