ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
בנו של הסופר המיתולוגי

בד"ה: הוגה הדעות המפורסם הלך לבית עולמו

רבי יענקל שינפלד ז"ל, בנו של הסופר המיתולוגי רבי משה שנפלד ז"ל, שהמשיך את דרכו הספרותית כעורך וכפובליציסט בעיתון 'המודיע' הלך לעולמו בגיל 80. 'בחדרי חרדים' עם קווים לדמותו

בד"ה: הוגה הדעות המפורסם הלך לבית עולמו
רבי יעקב שינפלד זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: הלך לעולמו הסופר הנודע הרב החסיד רבי יעקב שינפלד זצ"ל, מחשובי חסידי גור ומטובי הסופרים והוגי הדעות בציבור החרדי והוא בן 80 בפטירתו.

לפני שבועיים כשחיפש ספר בביתו, קרס עליו ארון הספרים ומאז היה בחולשה. אמש פונה לבית חולים לאחר דלקת ריאות והוא השיב את נשמתו ליוצרה.  

המנוח זצ"ל, נולד בבני ברק בי"ג סיון ת"ש לאביו הסופר הנודע רבי משה שנפלד ז"ל, שהיה מבאי ביתו המקורבים של מרן ה'חזון איש' זצ"ל והיה מעביר את דבר השעה ביומני התקופה.  

בבחרותו למד בישיבת 'אור ישראל' לצעירים בפתח תקווה שם למד אצל הגאון רבי יוסף רוזובסקי זצ"ל ולאחר מכן בישיבת פוניבז' שם למד אצל ראש הישיבה מרן הגראמ"מ שך זצ"ל שמאוחר יותר התקשר אליו בתקופה היותו כותב השקפה. 

מגיל צעיר דבקה נפשו בחצר הקודש גור והיה מקורב לאדמו"ר בעל ה'בית ישראל' זצ"ל שכיבדו בצורה מיוחדת. היה איש יודע ספר והוגה דעות, שמאמריו פורסמו מעל חצי יובל שנים בעיתון 'המודיע' שם היה מעורכי העיתון. 

במשך השנים העמיד תלמידים הרבה בישיבת חידושי הרי"ם של גור בתל אביב, שם שימש במשך עשרות שנים כמשגיח רוחני ובשפתו העשירה ידע לחדור לליבותיהם של התלמידים והיה מדריכם.

ולא רק בגור השפיע רבי יעקב, ישיבות רבות היו מגיעים לפתחו שידריכם. היה אגודאי נאמן בכל אירוע של אגודת ישראל השתתף ונשא דברים מתוך תחושת שליחות מיוחדת.

בשנת תשמ"ט, עם כינונה של המועצה החסידית מחדש, התבקש על ידי מורו ורבו הרבי בעל ה'פני מנחם' מגור זצ"ל לבוא לשמש כמזכיר מועצת גדולי התורה וכך במשך שנתיים ימים שימש כמזכיר המועצת, בימים הסוערים ביותר שהיהדות הנאמנה הייתה מפולגת ורבי יעקב ברוב תבונתו ידע לפשר בין הצדדים בהיותו איש סוד. 

היה מקורבם של גדולי ישראל מכל החוגים גם ראשי הישיבות הליטאים, הגר"ש וואזנר, הגר"י לנדא זצ"ל, רבה של בני ברק שראו בו דמות מיוחדת.

בבני ברק קבע את מקום תפילתו ולימודיו בשטיבל של חסידי גור ברחוב הרב דסלר שם היה מעביר שיעורים לילדים בפרקי אבות והכל בשפה שמתאימה לכל גיל. 

כתב ספרים רבים ובעיקר ספרי קריאה והיה ממקימי עולם התשובה. 

הותיר אחריו דור ישרים מבורך, את רעייתו הדסה שתחי' בתו של הרב בנימין זאב סוקולובסקי ז"ל, בנים ובנות חתנים וצאצאים הממשיכים את דרכו.

מסע הלוויה יצא מביתו ברחוב נחום בבני ברק דרך בית החסידים של גור ברחוב הרב דסלר לבית החיים פוניבז' שם נטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

משה שיינפלד עיתון המודיע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד